Norkart lanserer digital byggesøknadsløsning – i samarbeid med Skanska og Atea

Digitalisering av byggesak

Digitalisering av byggesaksprosessen har vært en målrettet satsing fra Norkart, og selskapet har fått et godt fotfeste i bransjen gjennom markedsplassen «e-Torg». I «e-Torg» finnes digitale kart, 3D-modeller, nabovarsel og grunnlagsdata for bruk i prosjektering og planlegging av byggesak. Her finnes også områdeanalyse og datagrunnlag for ROS-analyser og konsekvensutredninger, og alt dette kan integreres med brukerens fagsystem.

Gjennom et samarbeid med Skanska og Atea – lanserer nå Norkart en tjeneste for digital byggesøknad rettet mot det profesjonelle markedet – «eByggSøk».

Løsningen er tilrettelagt for både små og store aktører som arbeider med byggesøknader med ansvarsrett – og Skanska har allerede sendt de første søknadene via løsningen.

For byggingeniører

SøkLett – tiltak uten ansvarsrett

I begynnelsen av 2020 lanserer Norkart tjenesten «SøkLett» – hvor privatpersoner kan søke om tiltak uten ansvarsrett. Gjennom løsningen veiledes søker gjennom spørsmål man må svare på om eiendommen – og dette gjør det lettere for privatpersoner å utarbeide en søknad om byggetillatelse. Med lanseringen av «eByggSøk» og «SøkLett» – vil Norkart kunne tilby konkurransedyktige digitale byggesøknadsløsninger både til profesjonelle og private aktører.

Norkart – vi bidrar til digitalisering og effektivisering av byggenæringen!

• dibk
  • nabovarsel