Nye traineer på plass

Trainee Norsk Bergindustri har i år hatt gleden av å ansette to traineer. Hauke Reimers er en 24 år gammel geologistudent som avslutter sin mastergrad i berggrunns- og ressursgeologi ved NTNU. Hedda Jensen er 25 år og avslutter også sin mastergrad i berggrunns- og ressursgeologi. Begge er utdannet fra Institutt for geologi og bergteknikk ved NTNU og begynner 1. september.

Norsk Bergindustris traineeordning er et toårig program der traineene jobber åtte måneder hos tre av våre medlemsbedrifter. Det gir en unik start på arbeidslivet og er svært ettertraktet blant nyutdannede.

Det var litt over 30 søkere til årets traineestilling(er), og bedriftene som er med i ordningen kaller utvelgelsesprosessen svært vanskelig grunnet godt kvalifiserte søkere.

Haukes masteroppgave omhandler morfologien til den norske arktiske midthavsryggen, hvilke geologiske strukturer som er til stedet og hvordan de er tilknyttet dannelsen og opptreden av hydrotermale havbunnsmineraler. I september starter han sin traineeperiode hos Norsk Stein. Deretter går turen til Rana Gruber og Titania. Vi ønsker Hauke lykke til med traineeoppholdet.

Heddas masteroppgave omhandler petrologi og geofysikk, med særlig fokus på praktisk laboratoriearbeid. Hun er i tillegg sekretær i Bergringen hvor Norsk Bergindustri er observatør i styret. Hedda beskriver seg selv som nysgjerrig, miljøbevisst og strukturert. Vi ønsker henne lykke til med traineeoppholdet.

• trainee
  • studenter