Gulljackpot i V75

Fra og med lørdagens V75-omgang endrer Norsk Rikstoto på kommunikasjonen med kundene. Borte er omgangene med "dobbel syverpott". Nå heter konseptet "Gulljackpot".

- Vi hadde det lenge klart for oss at begrepet "dobbel syverpott" var en midlertidig ordning. Nå har vi i en periode gjennomført kvalitative undersøkelser mot flere typer kundegrupper. Tilbakemeldingen er unison: Kundene foretrekker i stor grad begrepet jackpot - og i enda større grad gulljackpot. Dette er et helt nytt kreativt uttrykk, men vi tar med oss viktigheten av å fokusere på potten og å forklare Lyntoto sammen med lørdag klokken 15.00. Dette var klare til tilbakemeldinger fra kundeundersøkelsene vi har gjennomført. Med disse grepene er målet at konseptet vekker spillelyst og tillit til Lyntoto fra Rikstoto, enklere blir det ikke. Som tidligere vil vi ved utvalgte anledninger legge ekstra penger i syverpotten. Det gjør vi også lørdag, og da blir det den aller første omgangen med Gulljackpot, sier direktør for Kommersiell seksjon i Norsk Rikstoto, Carl Fredrik Stenstrøm.

Nytt reklamemateriell
Denne uka lanseres også nytt reklamemateriellet som skal bygge oppunder Gulljackpot-omgangene.
- Vi har produsert tre reklamefilmer, og vi har produsert radiospotter som skal være med på å selge budskapet. På mange måter tar vi utgangspunkt i det visuelle uttrykket vi har hatt tidligere, men fremover vil vi i stor grad legge vekt på at man bør håpe på en tekst-melding med gevinstvarsling fra Rikstoto. Vi har tro på vårt nye konsept, sier Carl Fredrik Stenstrøm.