NM-fest i Trondheim

Landets tolv beste travtrenere kjemper fredag og lørdag om NM-tittelen på Leangen Travbane i Trondheim.

Mesterskapet ble første gang arrangert i 1969 med Brede Killingmo (nå 85 år) som mester. NM-kongen er fortsatt Ulf Thoresen, som vant fem titler fra 1977 til 1990. Tittelforsvarer er Biris Andre Henning Stensen, som tok sin første NM-triumf i fjor.

Øvrige elleve deltakere er: Ove Wassberg (Bergen, 3289 seire), Kai Johansen (Biri, 1309 seire), Geir Vegard Gundersen (Bjerke, 2507 seire), Vidar Hop (Drammen, 3781 seire), Åsbjørn Tengsareid (Forus, 2062 seire), Hans Christian Holm (Harstad, 1456 seire), Eirik Høitomt (Jarlsberg/landschampion, 4167 seire), Tom Erik Solberg (Klosterskogen, 1740 seire), Jomar Blekkan (Leangen, 4179 seire), Gunnar Austevoll (Momarken, 2385 seire) og Lars Anvar Kolle (Sørlandet, 2995 seire).

Sportslig løft
Vinneren får gullmedalje, DNTs sølvfat og 12 000 kroner.
- Leangen Travbane er stolt over å få arrangere nok et NM for travtrenere. Mesterskapet er en viktig del av vårt tradisjonelle Midtsommertrav, og to av NM-løpene inngår i lørdagens V75-veddemål. Det har gitt et sportslig løft, og kvaliteten på de firbeinte aktørene er bedre enn noen gang, sier daglig leder Robert Jakobsen til Equus.

Lørdagens V75-løp og avslutningen på årets NM kan ses gratis på VGTV.

Kontaktperson: Daglig leder Robert Jakobsen, mobil 995 42 402

• trav