127 millioner til grasrotmottakerne

127 millioner til grasrotmottakerne

I disse dager utbetales rekordbeløpet 127 millioner kroner til 23.456 grasrotmottakere over hele landet. Totalt har 920.000 Norsk Tipping-kunder registrert seg som grasrotgivere.

Grasrotandelen gir deg som spiller en mulighet til være med og bestemme hva noe av overskuddet fra Norsk Tipping skal gå til. Du velger selv hvilket lag eller forening som skal få et beløp tilsvarende fem prosent av din spillinnsats, uten at det går på bekostning av din innsats i spillet, premien eller vinnersjansen.

Her er ti på topp-lista så langt i år:

Vålerenga Fotballkr 928 228
Lions Club Fredrikstadkr 533 341
Lillestrøm Sportsklubbkr 430 427
Bodø/Glimt FKkr 427 381
Sportsklubben Brannkr 421 227
Sarpsborg 08 Fotballklubbkr 395 554
Strømsgodset Toppfotballkr 340 331
Foreningen for omplassering av dyr, Oslokr 339 761
Kattens Vern, Bergenkr 292 354
Lørenskog Idrettsforeningkr 267 772

Grasrotandelen overføres tre ganger i året, og aldri før har utbetalingen vært så stor ved kalenderårets første oppgjør. Lokal statistikk kan du laste ned nederst på siden.

Utbetalingen gjelder perioden 1. januar - 30. april 2015. I fjor ble det generert 357 millioner kroner i grasrotandel i løpet av året.

Siden oppstarten i 2009 har over 920.000 av Norsk Tippings kunder valgt sin grasrotmottaker. Enda er det mange som ikke har tatt dette valget - klikk her for mer info om hvordan du blir grasrotgiver og hvordan denne ordningen fungerer.