Fretheim Hotel har ansatt ny Kjøkkensjef og Driftssjef Mat & Drikke

Fretheim Hotel har ansatt ny Kjøkkensjef og Driftssjef Mat & Drikke

Vi har ansatt to nye medarbeidere på Fretheim Hotel for å styrke vårt matkonsept; Bjarte Finne, Kjøkkensjef og Frode Skarpås, Driftssjef Mat & Drikke.

Vår matvisjon er: Vi skal videreutvikle og løfte mat- og drikke opplevelsen for gjester som ønsker noe ekstraordinært. Historieformidling gjennom mat & drikke skal skje med fokus på lokale råvarer og sesong, med spennende tilberedning. Maten skal være ekte og ærlig, laget fra bunnen av og by på nye smaker og opplevelser. Hos Fretheim Hotel får du ikke ʺFine Diningʺ men ʺGood Diningʺ.

Bjarte er vår kjøkkensjef og en «tjuagutt», født og oppvokst i Bergen. Til tross for sin unge alder har han bred erfaring som både kokk og kjøkkenleder fra restauranter i Bergen og internasjonalt. Bjarte var en nøkkelperson ved Hanne på Høyden, en restaurant som spesialiserte seg på rene norske råvarer av høy kvalitet. Han har gjennom Da Vinci-stipend og hospitert bl. a. på Noma i København, Jonas i Stockholm og San Matteo i Genova. Via sitt store nettverk av spennende leverandører og fokus på de lokale råvarene i sesong vil Bjarte ha et godt utgangspunkt for å videreutvikle Fretheim Hotel som destinasjon også for matinteresserte.

Frode har rundt 25 års ledererfaring fra hotell- og restaurantbransjen i Norge og internasjonalt. Han har bl.a. vært daglig leder for flere av Bølgen & Mois restauranter, hotellsjef og F&B sjef ved hoteller i Nordic Choice og prosjektleder med ansvar for forpleining i oljeindustrien.

Frode er opptatt av å skape fine gjesteopplevelser med fokus på måltidet og serviceholdning. Han er også svært opptatt av at vi også skal bygge gode team med motiverte ansatte, som trives på jobb og i møter med gjester fra hele verden. Han har en klar ambisjon om å videreutvikle og løfte Flåm som destinasjon for et publikum som også ønsker gode måltidsopplevelser i tillegg til en spektakulær natur.

Fretheim Hotel finner du i Flåm som ligger helt innerst i Aurlandsfjorden. Med fortiden som inspirasjonskilde kan hotellet by på tette møter med det beste av sognekulturen gjennom kortreiste smaker, spektakulær utsikt mot fjord og fjell og interiør og innretning som tar deg tilbake i tid. Fretheim Hotel er stolt medlem av De historiske hotel og spisesteder.