Oppvokst med potetdyrking: Emil Hjalmarsson kommer fra Bjärehalvøya nordvest i Skåne, som er kjent for sine tidligpoteter og mange spesialgrøder.

Ny produktsjef for potetutstyr

Emil Hjalmarsson er Norwegian Agros nye sjef for AVR og ScanStone.

I både Norge og Sverige er henholdsvis Norwegian Agro og vårt søsterselskap Swedish Agro leverandør av maskiner og redskap til potetdyrking. Utover en bred portefølje av redskaper for jordarbeiding og plantevern, leverer vi fra belgiske AVR og skotske ScanStone alt fra bedploger og strengleggere, til settere og opptakere. Nå får disse to leverandørene felles produktsjef – på tvers av landegrensene – og personen som går inn i rollen er Emil Hjalmarsson.

– Emil kommer inn med stor produktkompetanse og er ekstremt dyktig. Han kan faget, praktisk bruk av utstyret og er lidenskapelig opptatt av potetutstyr. En avgjørende faktor for å bygge kompetanse på både for- og ettermarked, forteller Fredrik Sætren, salgssjef for Norwegian Agros egne avdelinger.

Emil tar over etter Svein Ragnar Wold-Hansen, som i fjor trådte inn i pensjonistenes rekker.

– Vi takker Svein-Ragnar for solid innsats siden ansettelsen i 1997, og ser nå fram til å hente synergier ut av et tettere samarbeid med våre svenske kolleger. I tillegg til ansettelsen av Emil, og vårt nasjonale delelager på Toten, har vi utpekt en teknisk spesialist nasjonalt og avdelingene på Lena, Rudshøgda, Våler og Skogmo som våre hovedbaser for salg og service av potetutstyr, og herfra står vi klare til å hjelpe dere med alt dere måtte trenge, forsetter Sætren.

Kjent ansikt: Svein Ragnar Wold-Hansen har jobbet med potetutstyr for Norwegian Agro og Lena Maskin siden slutten på 90-tallet. I fjor ble han pensjonist, og nå er hans arvtaker funnet i Emil Hjalmarsson.

Emil Hjalmarsson har fem års erfaring som selger og produktsjef i det svenske markedet, i tillegg har han selv vært potetprodusent i 10 år.

– Jeg har vært interessert i landbruksmaskiner hele mitt liv, framfor alt teknikken som gjør en forskjell for bonden. Nå ser jeg fram til å jobbe med dyktige norske potetprodusenter, og jeg vil benytte anledningen til å ønske velkommen til vår stand på Borgeby Fältdager, 26.-27. juni. Her viser vi et stort utvalg av maskiner fra både AVR og ScanStone.