Pressemelding -

​Regnskaps kontorene i Økoråd Gruppen inngår strategisk viktig avtale på Cybersikkerhet

Narvik 4. november 202

Sikring av kundedata er et viktig fokusområde for Gruppen som inngår en strategisk viktig avtale med fokus på cybersikkerhet. Avtalen inngås med Vesterålen IKT AS (VIKT). VIKT – er fra før totalleverandør av IT-drift for Økoråd Gruppen.

Avtalen innebærer i tillegg til å sikre egne data at man også vil kunne tilby sine kunder Cynet 360 XDR, som sannsynligvis er en av markedets mest komplette cybersikkerhetsplattform.

Økoråd Gruppen går sammen med VIKT for å tilby markedets mest komplette sikkerhetsplattform til sine kunder. Tradisjonelle sikkerhetsløsninger er gjerne bygget opp av flere sammensatte produkter og ofte dårlig integrert som gjør at kriminelle finner hull og utnytter dette for å få tilgang til bedriftene sine systemer. En annen viktig faktor er at angrepene blir mer avanserte. Eksempler på dette er det nylige datainnbruddet på Stortinget og mye medieomtale om et økende antall hendelser hos norske bedrifter.

Sikkerhetsplattformen Cynet 360 sikrer organisasjoner av alle størrelser. Løsningen installeres enkelt og implementeres i løpet av få timer. Løsningen gir tilgang til alle de fundamentale verktøyene som, for den datakyndige, - innebærer NGAV, EDR, UBA, Nettverksanalyse og Deception. Plattformen er overvåket og sikret av Cyops SOC, et team bestående av sikkerhets eksperter som overvåker løsningen og er tilgjengelig 24/7/365.

Økoråd Gruppen er trygg på at vi har sikret våre kontorer med en av markedets ledende sikkerhets-plattformer. Vi har allerede sett hvordan Cyberangrep mot bedriften effektivt er avverget uten at driften er påvirket. Derfor er det svært gledelig at vi nå, gjennom partnerskapet med VIKT og Cynet, også kan tilby det ypperste av cybersikkerhet til våre kunder. Sikkerheten er ivaretatt helt ut til den enkeltes PC/Laptop eller arbeidsstasjon.

Gjennom samarbeidet tilbyr vi markedets ledende sikkerhetsløsning til kunder og forretnings-partnere. Løsningen er meget kostnadseffektiv og passer også for bedrifter som ikke har dedikerte IT-ressurser, sier daglig leder for Økoråd Gruppen Geir Arne Mathisen. Det er ikke nok å tro at man har tilstrekkelig sikring av data, man skal vite at man har gjort det som er mulig for å sikre seg. Dette er et styreansvar sier Mathisen videre.

Å inngå dette samarbeidet med Økoråd Gruppen - en av Nord-Norges ledende regnskap og.rådgivings grupperinger, gjør det mulig for oss å trygge en rekke spennende selskap. Det er en stadig økende trussel fra Cyber kriminelle.

De av våre kunder som velger Cynet kan være sikker på at de innehar det høyeste nivå av sikkerhet og trygget for sine verdier. Verdier som ofte er bygd opp over mange år, sier en av VIKT’s grunnleggere og daglig leder Roar Steffensen.

Om VIKT

VIKT har vært leverandør av IT løsninger siden 2008. Siden da, har de vært totalleverandør av IT-løsninger med fokus på datasikkerhet. Kundene VIKT bistår er selskaper med alt fra en ansatt til børsnoterte selskaper. Med VIKT som partner får du support og råd fra våre norsktalende konsulenter og rådgivere, samtidig som du får et entusiastisk og profesjonelt miljø på din side.

• Nordland

Økoråd Gruppen er en gruppering av 11 regnskapsbyråer spredt fra Herøy og Mosjøen i Sør til Evenskjer sør i Troms/Finnmark fylke. Samlet har gruppen nesten 100 engasjerte rådgivere og omsetter samlet for ca. 95 mill. Kundeporteføljen består av opp mot 2500 bedrifter og foreninger fordelt i alle bransjer.

Geir-Arne Mathisen

Pressekontakt Daglig leder | Kjedeleder