Skuldre og armer på Plus Pack Lettet etter OnRobot fleksible End-of-Arm Verktøy

I flere generasjoner har Plus Pack vært på hodet av flokken blant produsenter av mat emballasjen. Selskapet har kontinuerlig utviklet nye produkter som er mer eller mindre miljøvennlig, etter å ha mottatt flere internasjonale priser for dette arbeidet. Og ikke bare den grønne revolusjonen, men også arbeidsmiljøet for sine mer enn 200 ansatte er høyt prioritert av selskapet. Arbeidsmiljøet i særdeleshet er en av grunnene til å fokusere på automatisering. Den brukes særlig der tunge og monotone oppgaver kan bli tatt fra de ansatte til å bli gjort av samarbeids roboter, sier strategisk prosjektleder Bastian Fietje: »Arbeidsstasjonen hvor vi bruke gripearmen fra OnRobot’s erstatter et pakkeprosessen der operatøren som brukes til å arbeide manuelt på stabling produkter på toppen av hverandre, å presse ut luft mellom dem. Den manuelle prosessen krevde mye gjentatte tunge løft og mye stress på skuldrene. Vi har fjernet denne fysiske belastningen fra de ansatte, «sier han.

Uproblematisk løsning

Og sikkert, det er ingen grunn til å vente før automatisere produksjonen. På Plus Pack, gjennomføringen av End-of-Arm verktøy fra OnRobot’s har vært rask og uproblematisk, sier prosjektleder Simon Laigaard: »Etter vår mening er den OnRobot’s gripende armen lett å arbeide med. Ved å justere fire skruer, kan vi endre fingertuppene på gripearmen, slik at det nettopp passer for det enkelte produkt. Hvis vi hadde valgt for å bygge separate verktøy for hvert produkt, ville kostnadene vært betydelig høyere enn med denne løsningen, hvor den gripende armen er lett justerbar.

Vi kjørte noen tester med gripende armen i laboratoriet, og programmeringen ble gjort på noen få dager. Etter det tok bare 30 minutter å gjennomføre gripende armen i fullt fjert i emballasjen linje, «sier han.

En klar anbefaling av OnRobot’s

Som nevnt, er en av grunnene til å bruke samarbeids roboter arbeidsmiljøet. En annen grunn er produktivitet, noe som blir veldig fleksibel ved hjelp av fangarmene fra OnRobot, sier Bastian Fietje: »Vi produserer en rekke forskjellige produkter, og vi har mange forskjellige kunder, for hvem vi produserer skreddersydde emballasjeløsninger. Av denne grunn er vi alltid prøver å optimalisere produktene og pakkeprosessen for hver kunde, som er noe OnRobot sin End-of-Arm verktøy hjelper oss gjør.

Hvis du planlegger å automatisere produksjonen, vil jeg absolutt anbefale gripende armer fra OnRobot, som de tilbyr fleksibilitet til å lage skreddersydde løsninger som passer for spesifikke behov. Dette er noe vi aldri har sett fra andre leverandører av End-of-Arm verktøy, sier han.

Om Plus Pack

N. J. Haustrup la grunnlaget for selskapet ved å starte Haustrup fabrikker i 1914, som snart ble den største boksprodusenten i Skandinavia med 2000 ansatte.

I 2014, Anders Top Haustrup og Camilla Haustrup Hermansen (bror og søster) tok på ledelsen av selskapet, som er 4. generasjon Haustrups - Anders som konsernsjef og Camilla som direktør for forretningsutvikling.

Plus Pack fortsetter å jobbe mer intenst på Sustainable Development Goals (SDG s) i et forsøk på å kombinere bærekraft med nye forretningsmuligheter.

Les mer på: https://pluspack.com

• Industri, produksjon

• samarbeidsrobot
  • robotikk