OnRobot lanserer VGC10 Compact, en svært konfigurerbar elektrisk vakuumgriper

OnRobot, en global leder innen armverktøy for roboter annonserer VGC10, en kompakt elektrisk vakuumgriper som dekker kundenes behov for en liten med kraftig og svært konfigurerbar griper for nesten alle bruksområder. Den kompakte VGC10 er basert på det prisvinnende designet til OnRobot VG10, men er mindre og lettere enn sin større slektning, slik at den er det ideelle valget der det er trangt og brukes mindre robotarmer, men den har den samme imponerende nyttelasten på 15 kg (35 lb). VGC10 gir en rask igangsetting rett ut av esken, men har også ubegrensede konfigureringsmuligheter med flere alternative utskiftbare sugekopper, og muligheten til å legge til eller erstatte armer for å tilpasse til spesielle behov. Med denne konfigureringsevne kan VGC10 gripe og flytte et stort utvalg av små, multidimensjonale og tunge objekter, selv med en robotarm som har en lavere nyttelast.

VGC10 har to uavhengig styrte luftkanaler som gjør at den kan oppføre seg som en dobbel griper med løfting og slipp i samme handling, noe som ytterligere øker effektiviteten og reduserer syklustiden. Griperen kan også benyttes med en enkelt luftkanal for høyere gripeytelse. Uten behov for kompressor eller luftforsyning . eliminerer kostnaden, støyen, plassbehovet og vedlikeholdet som er nødvendig for å produsere komprimert luft - denne kompakte elektriske griperen er enkelt å implementere og flytte. Helintegrert programvare gjennom OnRobots nye One System Solution-plattform gjør at det er raskt å implementere og reimplementere på enhver primær samarbeidende eller lett industriell robotarm for større produksjonsfleksibilitet.

"Vi har fått høre fra kundene våre at de elsker egenskapene til griperen VC10, men at de enkelte ganger trenger en mer konfigurerbar og kompakt versjon, noe vi nå kan levere" sa Enrico Krog Iversen, CEO hos OnRobot. "VGC10 er nok et eksempel på OnRobots målsetning om å være totalleverandør av innovativ og samarbeidende armverktøy som gjør at produsentene kan fokusere på bruksområdet og ikke kompleksiteten til roboten."

VGC10s egenskaper

• Kompakt, lett og kraftig
  • Utbyttbare konfigurerbare armer
  • Konfigurerbare sugekopper
  • Nyttelast 15 kg, vekt 0,814 kg (1,79 lb)
  • 100mm x 100mm (under 4") fotavtrykk
  • 2 uavhengige luftkanaler for dobbel griping
  • Innebygget elektrisk vakuum
  • Ikke behov for ekstern lufttilførsel
  • Integrert programvare
  • IP54-klassifisert for hardføre omgivelser

• Industri, produksjon

• samarbeidsrobot
  • endofarmtool
  • robot
  • collaborativerobot
  • produksjon
  • produksjonsindustri
  • robotikk

OnRobot ble etablert i 2015 og fusjonerte med Oppfatning Robotteknikk og OptoForce i 2018, som ble etterfulgt av oppkjøpet av Purple Robotics noen måneder senere. I april 2019 kjøpte OnRobot immaterielle rettigheter til Blue Workforce, som er et dansk selskap som produserer gripere og en visjon system. I dag inkluderer, OnRobot produktlinje et bredt utvalg av End-of-Arm verktøy, herunder elektriske gripere, kraft / momentsensor, en vakuumgripeanordning, den prisbelønte Gekko griperen og verktøyvekslere. Denne nye utvalg fra OnRobot gjør det raskere og lettere å automatisere slike oppgaver som emballasje, kvalitetskontroll, materialhåndtering, maskinering, montering, og overflatebehandling. Selskapet planlegger å utvide gjennom ytterligere oppkjøp i årene som kommer. OnRobot har hovedkontor i Danmark med avdelinger i USA, Tyskland, Spania, Polen, Kina, Japan, Sør-Korea, Singapore, og Ungarn. Få mer informasjon påwww.onrobot.com.

Pressekontakt General Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 22760043

Pressekontakt PR & Marketing Manager, Northern Europe and British Isles Northern Europe and British Isles +45 21601825