Ny Montér-forhandler i Seljord

Nylig etablerte Montér seg med nytt byggevarehus i Seljord. Montér Seljord retter seg inn mot hytteeiere og lokalsamfunnet i Vest-Telemark inkludert proff-markedet. Kjøkkenavdeling inngår i nysatsingen.

I 2021 ble det kjent at Montér skulle åpne i Seljord. Byggevarekjeden er en del av Optimera som er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør.

– Vi skaper nye arbeidsplasser og bidrar til en sunn konkurransesituasjon i vårt lokale marked, sier daglig leder Kenneth Solås i Montér Seljord.

Butikken er lokalisert i Bergene Holms gamle lagerlokaler. Lokalene er knapt gjenkjennbare med både nytt og nyopprustet interiør og fasade. Inne er butikken på omtrent 750 kvadratmeter, fylt med aktuelle produkter og inspirerende utstillinger.

Utearealene er kombinert butikk og et stort og luftig lager på 1700 kvm. som er tilrettelagt for «drive-in»-handel. Med tak over hodet kan kundene plukke varer og legge dem rett i bilen eller på tilhenger. Dette oppleves som verdifullt for både kunder og butikkansatte.

– Hos oss skal alle få hjelp til små og store byggeprosjekter, uavhengig av om de skal gjøre jobben selv eller sette den bort, sier han.

Solås forteller at Montér Seljord også har etablert «Proffboksen». Proffboksen er et eget rom i utebutikken hvor proffkundene kan ta lunsjen sin eller samle seg for gjennomgang av prosjekter.

Montér Seljord har også fått AUBO kjøkkenavdeling med flere utstillinger. En dedikert kjøkkenselger vil hjelpe kundene med å velge tidsriktige og funksjonelle kjøkken.

Med rundt 140 byggevarehus er Montér blant landets største. Kjeden dekker hele fastlands-Norge gjennom levering på byggeplass og hjem til privatkunder til fast pris, uansett adresse. Vareutvalget går langt utover hva som er tilgjengelig lokalt, men kan bestilles i Montér Seljord eller på nett.

Montér Seljord er en av mange frittstående forhandlere i kjeden.

– Det er stort endelig å kunne åpne dørene, og jeg er utrolig heldig som har fått mulighet til å åpne et nytt Montér byggevarehus i min egen hjemkommune, sier Solås, som er medeier i byggevarehuset.

Utover å kjenne lokalsamfunnet godt, er det service og kvalitet som troner på toppen av prioriteringslisten til Montér Seljord.

– Vi fikk en meget god start på åpningsdagen og gleder oss til fortsettelsen. Butikken åpner et steinkast unna sentrum, og vi ligger godt plassert i et næringsområde med mye nyetablering.

• Byggeindustri, bransjespørsmål

• Vestfold

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Hansmark, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.