Optimera styrker kjedene Montér og Montasjeutstyr med nye ledere

Optimera vil styrke markedsposisjonen til kjedene Montér og Montasjeutstyr med to konseptledere i nyopprettede stillinger. May-Nina Alstad får ansvaret for Montasjeutstyr og Sveinung Høyer-Trollnes for Montér.

Optimera har kjedene Optimera Proff, Rencon, Montér og Montasjeutstyr. Kjedene møter kundene i sine egne og hverandres anlegg, gjennom digitale kanaler, IT-systemer og felles landsdekkende logistikkapparat.

Nå får Montér og Montasjeutstyr egne konseptledere. Konseptlederne får ansvaret for å ivareta og spisse konseptene for å skape økt kundetilfredshet, være på offensiven i kjedeutviklingen og utvikle løsninger som gjør kundene mer effektive.

– Konseptdirektørene skal skape resultater og være lidenskapelige pådrivere for hvert sitt kjedekonsept. Blant ansvarene er salg, markedsføring, prioritering, utvikling og innovasjon, sier kommersiell direktør Ole-Jørgen Mo i Optimera.

May-Nina Alstad begynte 1. september i stillingen som konseptdirektør for Montasjeutstyr-kjeden. Hun kommer fra stillingen som direktør for marketing og offentlig sektor i Tess. Før dette jobbet hun i over 20 år med konsepter og utvikling for Select Service Partner på Oslo Lufthavn. Alstad har både solid konsept- og ledererfaring.

Montér sin nye konseptdirektør Sveinung Høyer-Trollnes hadde første arbeidsdag 10. oktober. Han har bakgrunn fra retail inkludert Deli de Luca og oppbygging av Espresso House i hele Norden. Høyer-Trollnes har både solid konsept- og ledererfaring, og kommer i fra stillingen som COO i Self Storage Group ASA.

• montasjeutstyr
  • optimera

Optimera er Norges ledende aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 15 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Montér, Montasjeutstyr, Optimera Proff, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk, Optimera Handel, Hansmark, Rencon og Igland Garasjen. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain.