Bilde fra venstre: Kevin Huynh, Thea Westeng og Magnus Egeness

Pressemelding -

Orange Cyberdefense Norge styrker både SIEM- og salgsteamet – og ansetter sin første lærling

Gjennom sine tre ferskeste ansettelser får Orange Cyberdefense sin første kvinnelige ressurs innen SIEM-fagfeltet, en ny superselger – og ikke minst; sin aller første lærling!

Thea Westeng tiltrer i stillingen som sikkerhetskonsulent innenfor SIEM, «Security information and event management». Thea har en bachelorgrad i dataingeniørfag fra Universitetet i Agder (UiA), med dobbel fordypning i både nettverk og sikkerhet og i programmering. Hun har tidligere jobbet som sikkerhetsanalytiker i Netsecurity, hvor hun jobbet med overvåkning, hendelseshåndtering, sikkerhetsanalyse og utvikling av
verktøy for automatisering av alarmer.

– Som SIEM-konsulent vil Thea være en viktig ressurs, både internt og eksternt. Hun skal hjelpe våre kunder med design og forvaltning av løsninger som effektivt understøtter sikkerhetsmonitorering og hendelseshåndtering. Som sikkerhetskonsulent skal hun også ha fokus på Splunk, sier Thomas Kronen, norgessjef i Orange Cyberdense.

Magnus Egeness er ansatt som Key Account Manager i Orange Cyberdefense, og skal bidra med å styrke salget ytterligere. De siste 14 årene har Magnus jobbet i Dun & Bradstreet Norway (tidligere Bisnode), hvor han jobbet med salg overfor selskapets nøkkelkunder, før han de siste fire årene var ansatt som Information Security Manager for Norge og Danmark. Der har han vært med å bygge sikkerhetskultur i selskapet, etablere policies, identifisere risiko og å etablere et solid sikkerhetsarbeid i organisasjonen.

Kevin Huynh er den første læringen Orange Cyberdefense ansatte etter å nylig ha blitt sertifisert som lærebedrift. Kevin skal være lærling innen IKT-servicefag, og vil blant annet jobbe med drift av datasystemer i Orange Cyberdefense. Han skal også få opplæring i installasjon, oppgradering og vedlikehold av programvare, operativsystemer, maskinvare og nettverk.

– Orange Cyberdefense er veldig bevisst på sin samfunnsrolle, som er å bygge et tryggere digitalt samfunn. En viktig del av dette er å bidra til å redusere den kritiske mangelen på it-sikkerhetskompetanse i Norge. Derfor har vi nå blitt sertifisert lærebedrift. Vi er veldig stolte av å ha Kevin med på laget som vår første lærling, og ser frem til å lære opp enda flere sikkerhetseksperter i årene fremover, avslutter Thomas Kronen.

Kategorier

Orange Cyberdefense er cybersikkerhetseksperten i Orange Group. Som Europas ledende tilbyder av sikkerhetstjenester er vårt mål å bygge et tryggere digitalt samfunn. Vi er en trusselforsknings- og intelligensdrevet sikkerhetstilbyder med uovertruffen tilgang til kjente og nye trusler.

Orange Cyberdefense har mer enn 2500 eksperter inkludert 250+ forskere og analytikere, 17 SOC, 11 CyberSOC og 4 CERTs over hele verden samt salg- og support i 160 land. Vi er stolte av å kunne tilby våre kunder global beskyttelse med lokal kompetanse mot hele trusselbildet.

www.orangecyberdefense.no

Marianne Harlem

Pressekontakt Marketing Manager, Orange Cyberdefense Norway AS
Bjørn Kristian Rasmussen

Pressekontakt CTO, Orange Cyberdefense Norge +47 67 48 32 51

Orange Cyberdefense - vi bygger et tryggere digitalt samfunn

Orange Cyberdefense er Europas ledende tilbyder av cybersikkerhetstjenester. Vårt mål å bygge et tryggere digitalt samfunn.

Orange Cyberdefense Norway AS
Lysaker Torg 25