Nyansatte i Orange Cyberdefense er kommet godt i gang med arbeidet fra sine hjemmekontor. Øverst fra venstre: Torbjørn Lerø, Thomas Kronen og Geir Albertsen. Midtre rekke: Kristine Reme, Roar Storm og Ingrid Fjelstad. Nederst: Daniel Andersen.

Orange Cyberdefense Norway AS med sterk vekst og seks nye medarbeidere i første kvartal 2020

Sikkerhetsselskapet Orange Cyberdefense Norway AS kan melde om sterk vekst i 2019 og i første kvartal 2020, og styrker samtidig laget med seks nye ansatte så langt i 2020.

«Vår strategi er å bygge Norges beste IT-sikkerhetshus. Vi jobber kontinuerlig med å finne og bredde vår kompetansebase, og ønsker stadig flere dyktige og dedikerte sikkerhetseksperter velkommen på laget», sier Thomas Kronen, leder av Orange Cyberdefense i Norge.

Omsetningen økte fra 95 millioner i 2018 til 120 millioner i 2019. I første kvartal 2020 har selskapet økt omsetningen med + 20% mot tilsvarende periode i 2019. Siden første kvartal i 2019 har også selskapet hatt en tilvekst av antall ansatte på over 50 % og Orange Cyberdefense Norge teller nå i underkant av 40 ansatte.

«Den sterke veksten i omsetning og antall ansatte er et resultat av at vi lykkes med å skape verdi for kundene våre, og kan oppsummeres i mye arbeid, flere flinke hoder og bredere kompetansebase. Vi har lykkes i kampen om kundene, vi har solid vekst på produktsalget og etterspørselen etter vår sikkerhetskompetanse og tjenester er sterkt økende. Vi har også klart å bygge et faglig sikkerhetsmiljø som tiltrekker seg de fremste fagfolkene i Norge. Det å bli en del av Europas ledende sikkerhetsmiljø med over 2100 spesialiserte og kompetente kolleger innen IT-sikkerhet er også attraktivt for nye medarbeidere. At både seniorprofiler og unge talenter velger oss synes jeg beviser at vi lykkes med arbeidet vårt», sier Thomas Kronen.

Investerer i nye vekstområder og bredere kompetanse

Orange Cyberdefense har satset bevisst på å investere i nye vekstområder med tjenester, økt fokus på strategiske produkter og bredere kompetanse med nye ansatte. Selskapet har ansatt fire nye sikkerhetsrådgivere hittil i år; Ingrid Fjelstad, Kristine Reme, Torbjørn Lerø og Daniel Andersen.

«Vi har som mål å bli den beste sikkerhetsrådgiveren i det norske markedet og er et skritt nærmere med disse ansettelsene. I tillegg er det spesielt hyggelig at vi har fått med oss to dyktige tech-kvinner», sier Thomas Kronen.

Selskapet har også ansatt Geir Albertsen som Service Delivery Manager. Geir skal bidra til verdiskapning i prosjekter samt være et servicebindeledd for kundene. Videre er Roar Storm ansatt som Salgssjef for regionen Vestfold/Telemark/Viken. Roar har jobbet med sikkerhetsrådgivning på IT-infrastruktur og sikkerhetsløsninger i nesten 25 år. I tillegg til de nyansatte på plass hittil i år har selskapet som mål å hente inn ytterligere 10-15 nye medarbeidere inneværende år. Dette skjer i takt med økt etterspørsel og større markedsandel innenfor sikkerhetstjenester.

«Vi godt i gang med å styrke kompetanse samt øke tilstedeværelse og servicegrad for kundene våre, allikevel er vi ikke i mål og fortsetter opprustingen med uforminsket kraft i 2020», avslutter Thomas.

Orange Cyberdefense er cybersikkerhetseksperten i Orange Group. Som Europas ledende tilbyder av sikkerhetstjenester er vårt mål å bygge et tryggere digitalt samfunn.

Vi er en trusselforsknings- og intelligensdrevet sikkerhetstilbyder med uovertruffen tilgang til kjente og nye trusler.

Orange Cyberdefense har mer enn 25 års erfaring innen informasjonssikkerhet, 250+ forskere og analytikere, 16 SOC, 10 CyberSOC og 4 CERT over hele verden samt salg- og support i 160 land. Vi er stolte av å kunne tilby våre kunder global beskyttelse med lokal kompetanse mot hele trusselbildet.

Orange er en av verdens ledende telekommunikasjonsoperatører med en omsetning på 42 milliarder euro i 2019 og 147 000 ansatte på verdensbasis (desember 2019), deriblant 87 000 ansatte i Frankrike. Gruppen har 266 millioner kunder over hele verden (31. desember 2019), inklusive 207 millioner mobilkunder og 21 millioner bredbåndskunder. Gruppen er representert i 26 land. Orange er også en ledende tilbyder av globale IT- og kommunikasjonstjenester til multinasjonale selskaper, fra Orange Business Services. I desember 2019, presenterte Orange-gruppen sin nye strategiplan "Engage 2025", som styrt av sosial- og miljømessig ansvarlighet, tar sikte på å finne opp operatørmodellen sin på nytt. Med fokus på vekstområder og det å plassere data og AI i hjertet av innovasjonsmodellen, vil gruppen bli en mer attraktiv og ansvarlig arbeidsgiver, tilpasset fremvoksende yrker.

Orange er oppført på Euronext-børsen i Paris og på New York Stock Exchange.

www.orange.com