Påfyllbar deodorant fra Klar

Påfyllbar deodorant fra Klar

Klar er i gang med å utvikle en påfyllbar deodorant som gir 86% plastbesparelse. Første generasjon er nå tilgjengelig på nettet i begrenset opplag. Forbrukerne har spilt en sentral rolle i utviklingen av det unike konseptet.

- Hvorfor kaste noe du kan bruke igjen og igjen – og igjen? Vi mener det er vårt ansvar å gjøre det enkelt for folk å finne mer miljøvennlige produkter og løsninger, sier Anne Støren, leder for innovasjonsteamet til Klar.

Støren jobber daglig sammen med resten av Klar-gjengen med å utvikle det neste og beste Klar-produktet. I tett samarbeid med forbrukerne har de nå utviklet en deodorant med påfyllingsløsning, hvor du kan velge mellom fem farger og seks dufter. Den nye påfyll-serien kommer både som deodorant og antiperspirant.

- Det skal være enkelt å velge bærekraftig, og denne nye deodoranten reduserer 86% av plastforbruket ditt sammenliknet med annen vanlig roll-on-emballasje. Gjenbruksbeholderen kan vaskes i oppvaskmaskinen, og dermed er det enkelt å skifte mellom duftene, sier Støren.

Setter forbruker i fokus
Støren poengterer at Klar aldri hadde vært der den er i dag uten den engasjerte, men også kritiske, heiagjengen.

- Dette er den første versjonen av vår påfyllbare deodorant, hvor over 200 ivrige forbrukere har testet og gitt tilbakemeldinger på ulike versjoner av beholdere, innhold, dufter og påfyllingsmetoder. Engasjementet har vært helt fantastisk. Den lanseres nå i begrenset omfang, slik at vi kan videreutvikle den sammen med forbrukerne før produktet etter hvert går over i ordinært salg.

For den lille Klar-gjengen er det viktig å alltid sette forbruker i fokus når de lager nye produkter.

Klar er i konstant utvikling
- For oss i Klar-teamet har det siden start vært viktig å stadig forbedre produktene våre sammen med forbrukerne, med prøving-læring-prøving. Derfor liker vi å si at Klar er i konstant utvikling, og etterstreber alltid å bli bedre. Vi jobber allerede på neste generasjons deodorant fra innspillene vi har fått i prøverunden, og gleder oss til å gjøre produktet tilgjengelig for flere, sier Støren.