Februarnyheter fra Orkla

Nyhetsslipp fra Orkla

Miljøvennlige hudpleieprodukter, smakfull vegetarmat og nye pizzavarianter er blant Orklas mange nyheter i februar.

En rekke nye produkter er nå på vei ut i butikkhyllene:

– Livsstilsmerket Klar lanserer miljøvennlige produkter for personlig pleie, med naturlige og økologiske ingredienser, mens Jordan Green Clean fortsetter suksessen med en miljøvennlig tannbørste for barn, forteller Arve Heltne, Senior Vice President Orkla Marketing & Innovation.

Fra frokosthyllen frister Bare Bra med Superflakes, sprø og smaksrike flak med 25 % linser, og Protein Supergranola. Alle variantene er uten tilsatt sukker.

Mer av det gode

Grandiosa byr på pizzanyheten Taco Fiesta toppet med godsaker, mens suksessen Grandiosa Nybakt frister med de nye smaksvariantene dobbelt pepperoni og tre oster. BigOne byr på mer av det gode med BigOne Hot Hawaii med to typer kjøtt og ost, toppet med ananas og chili.

Vegetar og naturlig

Flere av nyhetene møter trenden med naturlige og plantebaserte matvarer:
– Grandiosa Pizzasnurrer med 56 % grønnsaker og TORO ferske ferdigretter Sweet Potato Lasagne er eksempler på hvordan vi tar vegetartrenden inn i nye ferdigmatkategorier, sier Heltne.

«Bedre for deg»

I kjeks og snacks-hyllen byr Småsulten på sunnere alternativer når du er på farten:

– Vår nye Småsulten Biter er et godt eksempel på sunnere snacking-trenden, med små gode granolabiter med blåbær og tranebær, uten tilsatt sukker, sier Heltne.

Suksesslanseringen Vill kommer med en ny variant, en mørk melkesjokolade med ekte bringebær og lett karamelliserte mandler. Sjokoladen inneholder 30 % mindre sukker enn vanlig melkesjokolade med nøtter. Med Smart Living tilbyr Nutrilett en serie måltider med smakfulle og naturlige ingredienser, blant annet proteinpannekake-mix.

Kos og nytelse

På vei ut i butikkhyllene

Blant andre nyheter fra Orkla er Pierre Robert Comfy Tights (50 denier), Solidox Sensitiv tannpasta og Define Mild & Sensitiv sjampo og balsam. Define-bestselgerne kommer i reisestørrelser. Idun Dressing utvider med nye varianter og FunLight introduserer årets smak, Mandarin Madness. TORO lanserer ferdiglagd sjokoladeglasur i en praktisk boks. Disse og flere andre produktnyheter fra Orkla er i disse dager på vei ut til butikkhyllene.