Foto: Orkla

Nyhetsslipp fra Orkla i september

Omega-3 for hund og katt, kjeks med salt karamell og mer bærekraftig emballasje. Her er Orklas høstnyheter.

Nye produkter fra Orkla i ulike kategorier er snart å finne i butikkhyllene.

Möllers kommer for første gang med flytende Omega-3 spesialtilpasset hunder og katter. Den er bra for dyrenes pels og ledd, og er et produkt vi vet mange hunde- og katteeiere ser etter. I flasken er det Omega-3 fra norsk villfanget skrei som er bærekraftig fisket og har MSC-sertifiering. Möllers kommer også med nye trankapsler for oss mennesker – også den med omega-3 fra bærekraftig norsk skrei.

Trondhjems Hermetikk kommer med Kjøttboller i Brun Saus med 34 prosent grønnsaker. Nudelmerke Mr. Lee lanserer to nye veganske varianter – med smak av kylling og ghost-chili, og lime og curry.

Nye næringsrike produkter fra Bare Bra tar også plass i butikkhyllene: Granola med smak av blåbær og sitron, og Müsli med smak av jordbær og bringebær. Begge uten tilsatt sukker.

TORO kommer også med flere nye smaker på saus. TORO Bearnaisesaus Chili og pastasauser med smak av både chili og hvitløk. Også pizzaelskerne får nye muligheter denne høsten. TORO kommer med italiensk bunn og i frysedisken pizzabunn ferdig toppet med tomatsaus.

Klodemerket dukker opp på enda flere TORO-produkter med lavt klimaavtrykk. Alle TOROs ovnsretter og pastasauser i tørrvare får også tilberedningstips med Klodemerke som gjør det enda enklere å spise klimasmart mat.

Dr. Greve Mann 2i1 er en ny dusjsåpe for menn. Dr. Greve har fokusert på det funksjonelle og praktiske med en hette med krok som kan henge i dusjen, moderne design og mild duft.

Mer brownie og salt karamell

Nordmenns elsk på smaken av brownie og salt karamell fortsetter, og denne høsten kommer Orkla med flere nye innovasjoner på de to store smakstrendene.

Folkefavoritten Safari-kjeks kaster seg på salt karamell-trenden og lanserer Safari Salty Caramel. Det samme gjør Maxim når de viderefører sin suksess med Heroes-barene. I tillegg til proteinbar med smak av hvit sjokolade og sitron, lanserer de en bar med mandel og nettopp salt karamell.

Nidar derimot, klarer ikke å velge mellom de to norske favorittsmakene. Med sin nye Salted Caramel Brownie kombinerer de salt karamell og brownie.

I chipshyllen dukker også noen nye varianter opp: Totenflak Skråkutta Paprika, KiMs Buffalo Hotwings og KiMs Asian Sensation. De to sistnevnte kommer i limited edition. Både Totenflak og KiMs sine chipsposer er av monoplast og kan resirkuleres.

Resirkuleres kan også FUN Light-flaskene, som i tillegg er laget av resirkulert plast. I år utvides også saftsesongen til jul med nyheten FUN Light Julebrus. Den er utmerket å nyte i seg selv, men også perfekt til julegrøten. FUN Light Julebrus vil være å finne i butikkene fra midten av oktober.

Mer bærekraftig morgenstell

18 år etter lansering er Define fremdeles blant Norges aller mest populære hårpleieserier. Denne høsten relanseres hele serien i et nytt og mer bærekraftig design. Alle shampoo- og balsamvarianter er nå veganske, og alle flasker og tuber er laget av 50 prosent resirkulert plast. Variantene Define Strength & Volume shampoo og balsam og Define Men Clean & Fresh Shampoo er også nye varianter for året.

Jordan Green Clean utvider sortimentet med Junior Tannkrem med 98 prosent naturlige ingredienser og 50 % resirkulert plast i tuben.

I tillegg til Green Clean-serien, der all plast er 100 % resirkulert eller byttet ut med papp, jobber Jordan med å redusere plastforbruket i hele porteføljen. I løpet av høsten vil store deler av tannbørsteporteføljen være over på mellom 67 og 100 % resirkulert plast.

Alle de nye produktene fra Orkla (med unntak av FUN Light Julebrus) vil være å finne i butikkhyllene fra midten av september.