Orkla blant verdens mest bærekraftige selskaper

Orkla blant verdens mest bærekraftige selskaper

Orkla er inkludert på Corporate Knights Global 100 - listen over verdens mest bærekraftige selskaper som ble presentert under World Economic Forum 25. januar.

Listen er en rangering av de 100 mest bærekraftige selskapene i verden. Den bygger på en analyse av i alt 8080 selskaper. Orkla er ett av to norske selskaper på listen.

- Vi er stolte og glade for at Orkla er ett av to norske selskaper på Corporate Knights Global 100-liste som ble presentert i dag. Orkla har store ambisjoner for arbeidet innen bærekraft, og det er hyggelig å få tilbakemeldinger som viser at det langsiktige arbeidet vårt gir resultater, sier Jaan Ivar Semlitsch, konsernsjef i Orkla.

Orkla jobber hele tiden med å redusere klimautslipp og har satt vitenskapsbaserte mål for klimagassreduksjon i tråd med Paris-avtalen om å begrense global oppvarming til 1,5 grader. Vi satser offensivt på å utvikle produkter og løsninger som bidrar til bærekraftig forbruk, blant annet plantebaserte dagligvarer, emballasje basert på resirkulerte og fornybare materialer og merking av produktenes klimafotavtrykk.

Om Corporate Knights 2021 Global 100:

• Corporate Knights er et kanadisk selskap som produserer artikler, analyser og annen finansiell informasjon.
  • Listen Corporate Knights Global 100 offentliggjøres under World Economic Forum 25. januar 2021.
  • Rangeringen baserer seg på en analyse av 8080 selskaper basert på 24kvantitative indikatorer (KPI-er).
  • To norske selskaper er inkludert på listen i 2021, Storebrand og Orkla
  • For komplett resultat, se: https://www.corporateknights.com/channels/leadership/2021-global-100-ranking-16115328/