Tilbakekalling av TORO Chicken Pasta

Tilbakekalling av TORO Chicken Pasta

Orkla Foods Norge kaller tilbake TORO Chicken Pasta merket «best før 10.09.19». Produktet kan inneholde TORO Creamy Carbonara, som har egg som ingrediens og kan fremkalle reaksjoner hos personer med eggallergi.

På grunn av en feil i produksjonen hos Orkla Foods Norge kan et lite parti TORO Chicken Pasta inneholde TORO Creamy Carbonara. Sistnevnte produkt inneholder egg, som kan fremkalle reaksjoner for personer som har eggallergi.

- Vi presiserer at dette gjelder et lite parti TORO Chicken Pasta merket «best før 10.09.19» som kun er solgt i Coop-butikker. Vi vil understreke at det ikke er noen som helst risiko forbundet med å spise produktet dersom du ikke har eggallergi. For å være på den sikre siden har vi likevel besluttet å trekke tilbake det gjeldene partiet med produkter, sier Paul Jordahl, adm. direktør i Orkla Foods Norge.

Til nå har det ikke blitt meldt om at noen har fått allergiske reaksjoner som følge av dette.

Forbrukere som er allergiske mot egg og som har TORO Chicken Pasta merket «best før 10.09.19» hjemme hos seg, kan ta kontakt med Orkla Forbrukerservice på telefon 22 06 27 90 dersom de har spørsmål eller ønsker å returnere produktet.