Fastpris erstattes av makspris i Taxifix.

​Makspris i Taxifix – prisgaranti til kundene!

Vi har innført makspris i Taxifix! Dette er en prisestimat som viser den høyeste prisen turen kan ende på. På denne måten vil prisen aldri bli høyere enn i appen, men den kan bli lavere!

Etter at vi innførte fastpris har mange kunder meldt inn at fastprisen ble dyrere enn det de var vant til taksameteret. Vi ønsket å gi kundene et bedre betalingsvalg i appen. Det har vi nå fått på plass, og vi kaller det makspris.

Hvordan fungerer makspris?

Du bestiller bil i Taxifix og oppgir både til og fra-adresse. Du kan velge å betale i appen eller i taksameteret. Hvis du betaler i appen blir beløpet reservert på konto inntil turen er avsluttet i taksameteret. I stedet for at taksameteret står stille på en fast pris vil taksameteret nå telle seg oppover. Ved turens slutt vil taksameteret enten stå på maksbeløpet fra appen, eller på et lavere taksameterbeløp. Du betaler alltid det laveste av de to beløpene!

Eksempel: Taxifix foreslår maxpris på 300,- for turen. Når turen er ferdig betaler du maks 300,-. Men hvis taksameteret viser 290,- betaler du selvsagt bare 290,-.

Prisgaranti - kundevennlig og framtidsrettet

Vi gjør dette for at kunden skal være trygg på at han ikke må betale for mye. Bildet nedenfor viser hvordan det ser ut i Taxifix-appen. Du legger inn til- og fra-adresse og får en makspris. Velg betalingsmåte og aksepter turen. Din taxi er på vei til deg!

Det skal være enkelt og forutsigbart å kjøre med Oslo Taxi.