Oslo Fetish Weekend – how do you like it?

Jeg skal begynne med å presentere meg selv. Mitt navn er Irene Thorvaldsen og jeg er en genderqueer fetisjist. Så hva betyr egentlig dette? For meg er det så enkelt som at jeg identifiserer meg med begge kjønn og at jeg har en eller flere fetisjer, men hvem har ikke det?

Innlegg av gjesteblogger: Irene Thorvaldsen. Genderqueer, Feteshist, BDSMer, Pet.

Når det kommer til kjønn og kjønnsroller så vil gjerne samfunnet plassere oss i bokser. Den ene boksen sier mann den andre sier kvinne. De fleste trenger kun disse boksene. Men, hva med oss som ikke passer? Hvor havner vi?

Det er den siste tiden blitt laget en diverse boks for oss. Så nå er det tre, mann, kvinne og «de andre». På en måte skjønner jeg det. «De andre», eller kanskje jeg heller skal si «oss andre», kan være så fryktelig mye forskjellig. Noen er trans, drag, queer osv. Jeg er heller ikke sikker på hva alt dette er. Det eneste jeg veit det er at jeg ikke passer inn i disse boksene. Jeg ønsker meg en egen boks hvor folk tar meg for den jeg er. Hvor jeg ikke blir antatt å være en heterofil kvinne, bare fordi jeg ser sånn ut.

Hvorfor bry seg om hva andre tenker? Holder det ikke bare å være seg selv? I en liten vennegjeng så kan jeg det. Jeg har de siste månedene jobbet tett med 11 fantastiske mennesker for å arrangere Oslo Fetish Weekend. Disse menneskene antar ikke at jeg er en monogam heterofil kvinne. De synes bare at jeg, Irene (eller hvilket navn jeg måtte velge å gå under) er fantastisk. Det er så befriende å være i et lite samfunn hvor ingen forventer at jeg skal handle ut i fra de gjeldende kjønnsrollene i samfunnet. Det samme gjelder enhver fetisj jeg måtte finne på å ha. Enten det en dag er pet og neste gummi, denne lille gjengen liker meg.

Så hva er egentlig en fetisj? Man kan følge ordboka og si at en seksuell-fetisj er en seksuell tiltrekning mot en kroppsdel eller et objekt. Så ja, alle er fetisjister, men ikke alle identifiserer seg med å være det.

Jeg er BDSMer, og det er en så stor del av meg at det er min legning. Ikke en jeg valgte, men en jeg er født med. Så hvordan skal jeg kunne leve som det menneske jeg er i denne verden? Åpenhet er nøkkelen til forståelse. Men hvordan kan jeg forvente at noen skal forstå meg, uten at jeg forteller dem hva jeg ønsker at de skal forstå? Det er derfor vi arrangerer Oslo Fetish Weekend, for å bli forstått og verdsatt for de vi er, enten vi er menn, kvinner eller «oss andre». Enten man ung eller gammel, erfaren eller nysgjerrig. Vi vil bruke dette som en nøkkel til å åpne døren inn til denne verden av alternativ seksualitet.

Oslo Fetish Weekend er noe jeg og 11 andre har jobbet hardt for og få til. Dette er noe vi har brukt dag og natt de siste månedene av våre liv på.

Har du lyst til å komme? Da synes jeg du skal ta turen til det lille samfunn som tar deg for den du er, et sted hvor du kan lære og møte nye mennesker og forståelse. Jeg gleder meg til å oppleve det vi nå har satt i gang.

Jeg gleder meg til The Red Room Ball på Chateau Neuf på lørdag, hvor jeg kan gå som meg selv, i gummi, og la folk møte meg med åpne armer. Jeg gleder meg til «Fetish Photo Promenade», hvor lille meg skal gå sammen med mange andre fetisjister offentlig og ta bilder i Frognerparken. Jeg gleder meg til å møte samfunnet og la den norske hovedstad møte oss.

Oslo Feitsh Weekend er stede hvor jeg kan være Irene – Gender Queer, Fetisjist, BDSMer og Pet.

Oslo Fetish Weekend arrangeres 8. – 10. mai 2015 i Oslo. Sjekk ut hele festivalprogrammet på www.oslofetishweekend.com.

Innlegg av gjesteblogger: Irene Thorvaldsen. Genderqueer, Feteshist, BDSMer, Pet.

• 2015
  • gjesteblogger