Hva skal Oslo Pride 2017 handle om?

Meld inn ditt temaforslag Oslo Pride 2017 i skjemaet lenger ned i saken.

‒ Hvert år velges et tema for Oslo Pride. Dette kan være både gøy og seriøst. Kreativt eller konservativt. Meningen er at vi med tema skal sette fokus på noe spesielt gjennom hele festivalen, sier styreleder i FRI Oslo og Akershus (FRI OA), Hans Heen Sikkeland, arrangøren bak Oslo Pride.

- Vi ønsker alle temaforslag velkommen. Har du et godt forslag vil vi gjerne høre fra deg. Alle kan nå melde inn det de mener bør være tema for festivalen vår i 2017 i skjemaet under, sier Sikkeland.

Festivalen har hatt ulike tema hvert år siden 2012.

2012 - «Ungdom».
2013 - «Individets rett»
2014 - «Menneskerettigheter»
2015 - «Kjønn»
2016 - «Solidaritet».

Ditt temaforslag sender du inn innen mandag 12.  september 2016. De innkommende forslagene legger grunnlaget for avgjørelsen som FRI OA tar senere i høst.

Invitasjon til nettverksmøte onsdag 21. september

Før temavalget treffes arrangeres det åpent nettverksmøte på SO i Oslo 21. september, hvor alle engasjerte venner og partnere - organisasjoner, næringsliv og andre - er invitert.

‒ Oslo Pride samarbeider med om lag 80 ulike aktører og organisasjoner, som alle er engasjert i festivalen, enten disse melder inn programpunkter, er med som sponsorer eller på en eller annen måte bidrar i Pride Park, på Pride House eller i paraden, sier Lars Arnesen, styreleder i Oslo Pride.

‒ På vårt nettverksmøte samles mange av de drivende krefter bak de om lag 200 arrangementene som hvert år meldes inn til festivalprogrammet. Nettverksmøtet er og skal være en arena der alle de gode kreftene møtes for å utveksle erfaringer. Her skal vi gjøre hverandre gode, og vi finner nye og kreative samarbeidskonstellasjoner, sier Arnesen, og oppfordrer partnere, venner og alle engasjerte til å møte opp.

Oslo Pride byr på forfriskninger, og ser fram til å sette i gang planleggingen av festivalen i 2017 for fullt sammen med alle partnere og venner.

Meld deg på nettverksmøtet her!

Meld deg på nettverksmøtet her! (facebook)

• skeiv
  • pride house