Slik skal programmet presenteres

Oslo Pride letter nå på sløret og viser hvordan EuroPride-programmet skal presenteres.

– Mange arrangement er allerede meldt inn, og nå er vi klare til å vise hvordan de ulike programpunktene skal presenteres på nett, sier styreleder i Oslo Pride, Stein Runar Østigaard.

I årets programvisning finnes det flere forbedringer i forhold til hvordan Skeive dager-programmet har blitt presentert tidligere. Nytt er blant annet at programpunktene kan sorteres på kategorier og dato.

– For eksempel er det enkelt å finne ut hvilke arrangement som er gratis. Folk kan i tillegg sortere på kategorier som debatt, fest, show, sport og en rekke andre, og på den måten finne frem til de arrangementene som hver enkelt interesserer seg mest for, sier Østigaard.

Nytt av året er også den innebygde kartfunksjonen, som gjør det enkelt å finne fram til de ulike arrangementene rundt omkring i Oslo by.

Sjekk ut hvilke arrangement som er meldt inn til EuroPride 2014 allerede nå!

Det politiske fram i lyset
Eier av Oslo Pride og arrangør av Pride House, LLH Oslo og Akershus, mener årets visning av programmet på nett er mange steg i riktig retning.

– Oslo Pride (og EuroPride) skal være en festival med fokus på både fest og politikk, hvor hovedarrangementene skal bli presentert på lik linje. Denne måten å vise programmet på tydeliggjør hvor mangfoldig helheten er. Og når Pride House-programmet, den mest tydelige politiske delen av festivalen, blir klart, vil politikken komme enda tydeligere fram, lover Hans Heen Sikkeland, leder i LLH Oslo og Akershus.

En folkefest
– EuroPride-programmet tar utgangspunkt i de store hovedarrangementene; Pride House, Pride Park og EuroPride-paraden. Men EuroPride er større enn som så. Festivalen skal være en folkefest, som hele Oslo by er invitert med på, avslutter Østigaard.

Oslo Pride ber nå alle som arrangerer en fest, en debatt eller workshop*, en utflukt, mottagelse, utstilling eller annet i forbindelse med EuroPride i Oslo, melde fra om det. Ved å legge inn arrangementet via nettsiden, vil det bli vurdert for oppføring i hovedprogrammet (gjelder ikke interesse for å bidra til Pride House, hvis frist utløp allerede 27. mars.)

Sjekk ut hvilke arrangement som allerede er meldt inn til EuroPride 2014.
Meld inn ditt arrangement for oppføring programmet her.

• europride-parade
  • pride house
  • llh oslo og akershus
  • europride2014

Oslo Pride is the largest Pride festival in Norway, and in 2014 we are the hosts of EuroPride.  EuroPride in Oslo will be held from Friday 20th June to Sunday 29th June 2014.

During our ten-day festival, we shall through art, culture, politics and parties set human rights and lhbtiq issues on the agenda.

When we, Oslo Pride, organize EuroPride in 2014, we build the festival around our large events (with free admission) – Pride Park, Pride House and Pride Parade. That our main events are free is important to us, because we want the festival to be accessible for everyone