Dance-nostalgi på Sølvmikk-toppen

Kjell G. og Birgitte Moe herjet norske hitlister på slutten av 90-tallet. Nå gjør dance-gruppa Infinity det skarpt i en radiospot SMFB har laget for RiksTV. Spoten er del av kampanjen som vinner radioreklamekåringen Sølvmikken for mars.

RiksTV både truer med Charter-Svein og frister med Kjell G. Henriksen fra det nittitalske eurodance-fenomenet Infinity i sin nyeste radiokampanje for RiksTV. Kampanjen består av spotene med de selvforklarende titlene «Kjell» og «Svein». Juryen begrunner førsteplassen slik:

«Juryen humrer seg igjennom en nostalgisk reise tilbake til en slitsom ungdomstid, samt trusselen om å møte Charter-Svein på toget. Spotene er artig løst med en fin kobling mellom utdaterte ukeblader om gamle helter og en slitsom togtur, til nytt og fresht utstyr fra RiksTV. Spotene treffer godt på casting og gjennomføring, og alle i juryen er enige om at det skal spilles mye Infinity i helgene fremover. Vi er Happy, og gir 1. plassen til RiksTV.»

Kreativt team hos SMFB har vært André Koot og Hans Martin Rønneseth, og det er Verdens Sterkeste mann som har produsert spotene.

Andreplassen i månedens sølvmikkåring gikk til Creuna for en kampanje for Shell, mens tredjeplassen ble tildelt Både Og Radiobyrå for deres kampanje for Tiny Audio.

Hør vinnerspotene HER.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

Foto: Frederik Arff/Dinamo

• Massemedia

• dab
  • riksdekkende