Ulla Kristine Rafaelsen ansatt som ny redaksjonssjef i P4

​Går fra P3 til lederstilling i Akersgata

Radiokanalen P4 har ansatt Ulla Kristine Rafaelsen (33) som ny redaksjonssjef. Hun kommer fra jobben som prosjektleder i NRK P3.

–Vi er utrolig glade for å få Ulla med på laget. Hun har en spennende radiobakgrunn og er en ekstremt kompetent dame som virkelig brenner for radio. Ulla kommer til å styrke oss redaksjonelt, sier programredaktør i P4, Anders Opsahl.

Rafaelsen har lang erfaring fra P3 blant annet som programleder, produsent og prosjektleder. Hun har også tidligere jobbet i P4 som produsent, reporter og digitaljournalist.

–Vi går straks inn i et nytt år som en fulldigital radiokanal, der innhold og identitet på lufta vil være viktigere enn noen sinne. Vi er nå godt rustet til å levere Norges beste radio, sier Opsahl.

Ulla Rafaelsen tiltrer jobben som redaksjonssjef i januar.

Tags

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via de riksdekkende FM- og DAB-nettene, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.