P8 Pop – endelig en radiokanal for alle som elsker 80-tallet!

P4-gruppens splitter nye nisjekanal – P8 Pop – er i sin helhet viet all den beste musikken fra 80-tallet. På kanalen blir det gjenhør med artister som Milli Vanilli, Madonna, Rick Astley, Men at Work, Soft Cell og Salt-N-Pepa for å nevne noen. Det blir 80-tallsbonanza 24 timer i døgnet 7 dager i uka, kun avbrutt av nyhetsinnslag og reklame. Her kan man drømme seg tilbake til tider med syrevaska jeans, BALL-gensere, tupert hår, et tonn hårgele, puls-vanter, leggvarmere, The Breakfast Club, Pat Sharp og Pusur-dagbøker.

Bare på P8 Pop

80-tallsballet startes med et eksklusivt gjenhør med radiolegenden Casey Kasems "American Top 40"-sendinger fra 80-tallet. Fra mandag 15. september sendes nemlig de originale AT40-sendingene i sin helhet, mellom klokken 10 og 22.

- Det blir et 12 timers radiomaraton med gamle AT40-sendinger hele den første uken, og deretter faste sendinger hver helg, sier programsjef i P8, Espen Thorpe. Han er svært stolt over å ha fått tak i denne eksklusive radiogodbiten for alle som elsker 80-tallsmusikk. - Flere stasjoner i USA har i det siste begynt å sende 80-tallutgaver av AT40 for å ta lytterne med på en ukentlig tur ned memory lane, og da er det gøy at P8 Pop som eneste norske radiokanal har fått muligheten til å gjøre det samme, sier Thorpe.

På 80-tallet var American Top 40 med Casey Kasem verdens mest hørte radioprogram, og showet ble sendt av hundrevis av radiostasjoner over hele kloden i nesten fire tiår. Her hjemme kunne man høre «The countdown» hver uke på Nato-radioen eller på Radio Ung Oslo.

Blir kanskje gravlagt i Norge

Etter flere års sykdom døde den 82 år gamle Kasem på et sykehus i Washington i sommer. Likevel er radiolegenden ennå ikke gravlagt, og liket hans befinner seg – av alle steder – i Oslo. Det var VG som først kunne fortelle at Kasems kone har fått fraktet sin døde ektemann til Norge fordi hun selv hadde planer om å flytte hit. Kasems barn fra første ekteskap har protestert kraftig på planene om å gravlegge ham i Norge, og derfor er begravelsen foreløpig utsatt, skriver VG.

P8 Pop er en digital radiokanal og kan lyttes til på DAB, nett og mobil.

• Massemedia

• p5 hits
  • p6 rock
  • radio