RiksTV vant Sølvmikken i mars

I den månedlige radioreklame-kåringen Sølvmikken vant SMFB i mars gull for RiksTV og bronse for Talkmore. Sølvet gikk til en Nordea-kampanje laget av DDB Oslo.

I SMFBs radiospoter for RiksTV får vi ved hjelp av flere dramatiseringer demonstrert at uttrykket «den gamle, gode» ikke passer særlig godt om quiz-baserte spill med spørsmål fra populærkultur og andre aktualiteter.

Sølvmikkjuryen sier: «Mange kan kjenne seg igjen i den gode innsikten i disse spotene. Underholdningen på hytta er nok klar for en oppdatering. Juryen småler og deler historier om dårlig underholdning på hytta, og kommenterer at spotene har en god pay-off. Noen var nok svært fornøyde på jobben den dagen.Godt produsert, og juryen liker spesielt godt kuttet direkte til voice. Bra jobba!»

Kreativt team hos SMFB var Hans Martin Rønneseth og André Koot. Spotene ble produsert av Verdens sterkeste mann.

Hør alle spotene HER.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

• riksdekkende
  • radio
  • lyden av norge