Sølvmikken til Per Høj og Helsedirektoratet for humørsyk røykesluttkampanje

Per Højs humørsyke røykesluttkampanje for «stopptober» blåste konkurrentene av banen i den månedelige radioreklamekåringen Sølvmikken.

Det kan være tøft å slutte med røyk eller snus, og en som sliter med dette kan lett kan bli ganske grim og irritabel. Men i stopptober er både røykesluttere og deres overbærende pårørende klare, som allerede demonstrert i filmdelen av Per Høj og Helsedirektoratets røykesluttkampanje.

Sølvmikkjuryen er såre fornøyd med radiospottene som byrået har laget sammen med Både Og, og begrunner førsteplassen slik: «Det er ikke så lett å slutte å røyke, men det er veldig lett å gi førsteplassen til Helsedirektoratet sin nye radiokampanje for røykeslutt. Med gode skuespillere og velskrevne situasjoner føles spottene ekte og ærlige. Gratulerer til Per Høj med månedens morsomste spotter!»

Kreativt team hos Per Høj var Axel Bjørne-Larsen, Mads Rønold og Øyvind Waage, og spottene ble produsert av Både Og Radiobyrå.

Andreplassen i septembersølvmikken går til NORD DDB for deres kampanje for Elkjøp Bedrift, og tredjeplassen går til Både Og Radiobyrå for deres Right Price Tiles-kampanje.

Du hører septembervinnerne og tidligere vinnere i Sølvmikken på Gullmikken.no.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Månedens beste arbeid går automatisk videre til juryering i Årets beste radiospot i Gullblyanten. Sølvmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Sølvmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

• Massemedia

• kreativt forum
  • bauer media
  • sølvmikken
  • både og radiobyrå
  • per høj
  • røykeslutt
  • helsedirektoratet
  • radio
  • lyden av norge
  • radio hele norge
  • p4
  • stopptober

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,3 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Nordic Entertainment Group (NENT Group). Ansvarlig redaktør: Vegard Drogseth.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør. Vi underholder millioner av mennesker hver dag med våre strømmetjenester, TV-kanaler og radiostasjoner, og våre produksjonsselskaper skaper nytt og spennende innhold for medieselskaper i hele verden. Vi gjør livet mer underholdende ved å tilby de beste og mest varierte opplevelsene – fra direktesendt radio og sport, til filmer, serier, musikk og egenproduserte programmer. Med hovedkvarter i Stockholm er NENT Group en del av Modern Times Group MTG AB, et ledende internasjonalt digitalt underholdningskonsern som er notert på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ og ‘MTGB’). NENT Group vil etterhvert noteres separat på Nasdaq Stockholm.