Tidenes artistrekke på Vinterlyd i Trondheim tirsdag

P4 feirer 25 år med tidenes største Vinterlyd-turné. Det blir forrykende konsert på Trondheim Torg fra kl. 18.30 tirsdag 20. mars når Nico & Vinz, Madcon, Donkeyboy, Tone Damli, CLMD, Thomas Løseth, Chris Holsten og Serlina står på scenen.

Dette er den lengste artistrekken noensinne i Vinterlyds 13-årige historie. Alt er gratis, og to timer før konserten blir det stor markedsplass med konkurranser, smaksprøver og flotte premier. Ny sesong av Paradise hotel startet samme uke som Vinterlyd, og på standen til Viafree kan publikum møte både tidligere Paradise Hotel-legender og årets deltakere med kjæresteparet Martine Lunde og Aleksander Sæterstøl i spissen.

NRJ er med på festen

– Musikk, underholdning og glede har vært hovedingrediensene på P4 i 25 år, så når vi nå jubilerer er det bare rett og rimelig at feiringen handler om nettopp dette, sier P4-sjef Kenneth Andresen. – Nå gleder vi oss til å ta med oss noen av de aller største P4-artistene gjennom tidene ut på konsertturné for å feire sammen med lytterne, sier han.

P4 er ikke lenger bare er én, men åtte riksdekkende radiokanaler, i år er NRJ også med på festen. P4-programleder Michael Andreassen og NRJs Marte Bratbergs står derfor sammen på scenen som konferansierer.

Andreassen er en av de mest profilerte programlederne på P4 og kjent fra «Michael Direkte» og «Ari og Michael», mens Bratberg er mangeårig programleder i Morgenshowet på NRJ i tillegg til at hun har hatt flere TV-opptredener, blant annet på The Voice og Studio Paradise.

Tidenes artistrekke på Vinterlyd

Suksessduoen Nico & Vinz ble verdensberømte da «Am I Wrong» herjet hitlistene i 2014, og siden har den LA-baserte duoen bare fortsatt å levere hit på hit. Nå leverer de en knallavslutning på Vinterlydkonserten, med både nye og gamle hits.

- Vi gleder vi oss til å opptre for våre norske fans på P4s 25 års jubileum, sa Nico & Vinz til P4 før turneen startet.

Også Madcon lager fest på scenen med noen av sine aller største hits, og fest blir det også når Donkeyboy stiller med fullt band og mange kjente låter.

Tone Damli var med på Vinterlyd for flere år siden, og nå synes hun det er elidg gøy å være med på nytt. - Det blir gøy til å dele scene med så mange fine, kule og flotte artister. Jeg ser frem til å møte Vinterlyd-publikumet - det har rykte på seg for å være et kanonbra publikum, sier hun.

I tillegg er også artistene CLMD, Thomas Løseth, Chris Holsten, og Serlina med på Vinterlyd i Trondheim.

Vinterlyd har vokst seg til å bli vinterens største utendørs konsertbegivenhet her i landet, og det er forventet at det kommer mellom 7-10.000 publikummere på Trondheim Torg tirsdag.

Etter Tondheims-konserten går turen videre til Oslo før turneen avsluttes med to konserter i Hafjell i påsken.

Les mer om Vinterlyd her.

Hvis du har spørsmål, eller ønsker presseakkreditering under Vinterlyd, kontakt: Birgitte.malling@p4.no

• Massemedia

• dab+
  • clmd
  • nico & vinz
  • madcon
  • paradise hotel
  • riksdekkende
  • radio
  • lyden av norge
  • radio hele norge
  • p4

P4 Lyden av Norge er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen kan lyttes til via det riksdekkende DAB-nettet, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4-gruppen består i tillegg av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro og P10 Country, og har tilsammen 2,6 millioner ukentlige lyttere. P4 Radio hele Norge har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo og Bergen. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Morten Aas.