Vinterlyd 2014 - Isac Elliot mener den norske fansen er best!

Isac Elliot gleder seg til å treffe fanskaren under Vinterlyd 2014:

-  Den norske fansen er best!

Det finske tenåringsidolet Isac Elliot var krystallklar i sin tale da han møtte pressen tidligere i dag like før Vinterlyd braker løs i Bergen lørdag 1. mars. På spørsmål om hva han tenker om den norske fanskaren svarte 13-åringen at de norske jentene rett og slett er best! – De er supre, la han til. Elliot røpte også overfor P4 at han fortsatt er single, så her er det bare for fansen å begynne å glede seg.

Tidenes artist line-up under Kreftforeningen og P4s Vinterlydturné.

Og det er flere enn de ungene jentene som bør glede seg til årets Vinterlyd. Konsertene byr nemlig på musikk for enhver smak. I tillegg til Isac Elliot stiller også Madcon, MGP-juniorstjernene Markus og Martinus og Raylee. I Bergen står dessuten også Eirik Søfteland på scenen.

Startskuddet for årets turné går i Bergen 1. mars, og i løpet av de neste 14 dagene vil fans i både Stavanger, Kristiansand, Trondheim, Tromsø, Gjøvik og Drammen kunne se det hele på nært hold. Det er ventet at mer enn 100 000 mennesker vil ha fått med seg Vinterlyd før det hele avsluttes i Hafjell i påsken.

Skal samle inn 25 millioner kroner til kampen mot kreft

Dette er niende året P4 og Kreftforeningen samarbeider om Vinterlyd. Konsertturneen er en del av innsamlingsaksjonen Krafttak mot kreft, og i år er målet å samle inn 25 millioner kroner til kreftforskning. P4-programleder Michael Andreassen skal sammen med Lise Karlsnes være konferansier under konsertene, og han oppfordrer nå alle til å hjelpe til med å nå dette målet. –Russen kommer til å gå fra dør til dør for å samle inn penger i hele mars og jeg håper at de blir tatt i mot med både glede og viktige bidrag. Han legger til at han gleder seg stort til årets Vinterlyd som han mener topper samtlige andre turneer han har vært med på. –Å dra på tur med dette stjernelaget blir en ren fest, vi gleder oss og det kan publikum også trygt gjøre, avslutter han.

"Krafttak mot kreft" er kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon. Over 20 000 bøssebærere, hovedsakelig russ, besøker i løpet av 2 uker i mars tusenvis av norske husstander. I løpet av de 9 årene Kreftforeningen og P4 har gjennomført Vinterlyd-turneen er det samlet inn over 100 millioner kroner til kreftforskning.

Reiserute for Vinterlyd 2014:

Lørdag 1. mars: Bergen

Mandag 3. mars: Stavanger

Onsdag 5. mars: Kristiansand

Lørdag 8. mars: Gjøvik

Mandag 10. mars: Drammen

Onsdag 12. mars: Trondheim

Lørdag 15. mars: Tromsø

17. - 19. april: Hafjell

• Massemedia

• trygve rønningen
  • p4 app
  • app
  • lyden av norge
  • radio hele norge
  • p4
  • vinterlyd 2014
  • vinterlyd
  • isac elliot
  • kreftforeningen

P4 er Norges største kommersielle riksdekkende radiostasjon. Kanalen sender i det femte
riksnettet, det såkalte FM5-nettet, på konsesjon fra Kulturdepartementet. Kanalen har sitt
hovedkontor på Lillehammer, med regionkontorer i Oslo, Bergen, Kristiansand og Tromsø.
P4-gruppens kanaler består av P4 Radio hele Norge, P5 Hits, Klem FM og P6 Rock. P4 er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Trygve Rønningen