PayEx kjøper Telenor sin eierandel i Valuecodes

PayEx har kjøpt Telenor sin eierandel i Valuecodes AS, hvilket innebærer at PayEx nå eier hele selskapet.
Valuecodes forretningside er å gjøre det lettere for kjøpmenn å benytte unike verdikoder og kuponger for varer og tjenester i sine tilbud til forbrukere. Oppkjøpet innebærer at PayEx styrker sin posisjon i det digitale markedet for verdikodebaserte tjenester, som kuponger og gavekort.

Satsingen innebærer at PayEx sine kunder kommer til å bli tilbudt flere tjenester som gir mersalg og øker kundelojaliteten. Med elektroniske verdikoder kan kjøpmenn tilbys rabattkuponger, gavekort, lojalitetskort, tilgodelapp med mere, i tillegg til rene betalingstjenester.

Verdikoder på papir, mobil eller koblet til plastkort kan enkelt innløses på nettet, i fysisk butikk og via mobilen. For forbrukere innebærer dette at for eksempel rabattkuponger og klippekort enkelt kan håndteres ved hjelp av en mobil applikasjon.

PayEx og Telenor startet Valuecodes sammen i 2010, som siden har lansert verdiøkende tjenester for retailmarkedet. Til Valuecodes sine kunder hører for eksempel Coop Norge, samt Deli de Luca som inngår i NorgesGruppen.

Valuecodes administrende direktør Andreas Gullberg går inn som ansvarlig for satsingsområdet Value Added Services i PayEx.

Oppkjøpet av Valuecodes AS styrker PayEx sin posisjon innenfor verdiøkende tjenester, og målet er å ta en ledende rolle i det digitale markedet for verdikodebaserte tjenester som blant annet kuponger og gavekort, sier Nicklas Molin, Business Area Manager Merchants i PayEx.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Nicklas Molin, Business Area Manager PayEx

E-post: nicklas.molin@payex.com

Telefon: +46 708 78 0818

Andreas Gullberg, ansvarlig for Value Added Services i PayEx

E-post: andreas.gullberg@valuecodes.no

Telefon: +47 90 133 300

• Økonomi, finans

• value added services
  • lojlitetskort
  • gavekort
  • kuponger
  • valuecodes

PayEx er et privateid konsern med hovedkontor på Gotland. Konsernet omfatter en rekke selskaper med cirka 500 medarbeidere i fire land: Sverige, Norge, Danmark og Finland. PayEx tilbyr betalingsløsninger for Internett-, mobil- og fysisk handel samt administrative tjenester innen fakturering, reskontrohåndtering og inkasso. PayEx tilbyr også økonomiske tjenester som factoring, delbetaling og lån.

Pressekontakt Vice President, Sales & Marketing +46 84 11 04 63