NETASQ velger Pedab som sin verdiøkende distributør i Norden

Som en del av sin internasjonale ekpanjonsstrategi, har NETASQ valgt Pedab som  verdiøkende distributør (VAD) for de nordiske land.

NETASQ er en av Europas ledende leverandør av sikkerhetsløsninger for nettverk og har mer enn 30.000 kunder i 40 land.

Med tanke på de store forretningsmujligheter vi ser i Norden var det et naturlig steg for oss å velge en verdiøkende distributør for disse landene. Dette kommer til å styrke vårt nærvær og utvide vår rekkvidde gjennom det imponerende forhandlernetttverk som Pedab har bygget opp, sier Rolf van Gent, sjef for Nord- og Øst-Europa på NETASQ.

Pedab ser store mujligheter med den nye avtalen som kompletterer sikkerhetsportefølgen til de allerede ekisterende leverandørene Symantec, Novell og IBM.

Vi er veldig glade over å samarbeide med NETASQ som tilbyr reell verdi for våre forhandlere og deres kunder. NETASQ er for eksempel de eneste som er EU og Nato-sertifiserte samt en av de veldig få som har blitt sertifisert på funksjoner som anses vesentlige for en krevende nettverksløsning. I og med at vi kan leverere til en meget atraktiv pris ser vi store muligheter for at våre forhandlere kan skaffe seg viktige konkurransefordeler på markedet, sier Lennart Ullén, salgsdirektør og ansvalig for Pedabs sikkerhetsprodukter.

• Bedriftsinformasjon

• pedab
  • netasq
  • verdiøkende distributør
  • niclas nässlander
  • lennart ullén

Om Pedab
Vi skaper lønnsomhet og muligheter for våre leverandører og partnere med markedsledende spesialistkompetanse innen utvalgt hard- og software.
Med unik produktekspertise, teknisk support, markedsføringsprogram og finansielle tjenester er vi en nisjedistributør med spisskompetanse. Vi hjelper våre leverandører og partnere å vokse og bli mer lønnsomme. Det gjør vi gjennom å introdusere våre partnere på nye markeder med nye løsninger, og gjennom å tilby høyere kompetanse enn våre konkurrenter.
Vi er ca 70 medarbeidere med kontor i Stockholm, Borås, Helsingfors, København og Oslo som alle fokuserer på å oppfylle løftet med å finne din neste forretningsmulighet – hver dag. Les mer om Pedab på www.pedab.se.

Om NETASQ
Med over 75.000 leverte enheter som er distribuert til bedrifter, myndigheter og forsvarsorganisasjoner av alle størrelser, levererer NETASQ løsninger av høy kvalitet,beskyttelse og kontroll. NETASQ har også de mest omfattande EU og Nato-sertifiseringer av alle nettverksløsninger. NETASQ finnes i 40 land og har vært aktive siden 1998.

Roger Ison-Haug

Pressekontakt Daglig leder +47 48018914