Ny country manager i PEDAB Norway AS

PEDAB Norway AS ansetter Roger Ison-Haug som ny country manager.

Roger Ison-Haug har solid bakgrunn fra diverse stillinger innen IT-bransjen. Ison-Haug kommer fra stillingen som channel & commercial manager i Symantec der han har jobbet i 9 år. Før Symantec var han ansatt i CA i diverse partner manager roller i 4 år.

«Vi ønsker Roger velkommen til PEDAB. Han kommer til å tilføre mye kompetanse til PEDAB som country manager med sin verdifulle erfaring. Roger kommer inn i PEDAB i en viktig periode hvor vi ønsker å styrke vår posisjon i Norge med flere nye samarbeidsavtaler», sier Jesper Bartholdson, CEO i PEDAB Group AB.

PEDAB annonserte nylig ny distribusjonsavtale med både IBM og SAP, og vokser raskt i det norske markedet. Ison-Haug kommer til å få en sentral rolle i forbindelse med nye samarbeidspartnere og vil jobbe videre med strategi og utvikling for PEDAB i det norske markedet.

«Jeg gleder meg til å ta fatt i nye arbeidsoppgaver og å få lov å jobbe sammen med ett sterkt team lokalt og nordisk.  Etter å ha jobbet mange år for produsent, skal det bli gøy å ta tak i de oppgaver en verdiøkende partner må gjøre, produsentene trenger oss for å maksimere sitt resultat. Det er en viktig jobb å skape suksess av de nye samarbeidsavtalene PEDAB har gjort med IBM og SAP, men like viktig å fortsette den solide jobben for bl.a. Symantec og Toshiba. Både å bygge opp forhandlernettverket  men også jobbe sammen med partnere helt ut til sluttkunden.», sier Roger Ison-Haug.

Ison-Haug starter hos PEDAB 1. november 2014.

For ytterligere informasjon, kontakt

Jesper Bartholdson
CEO, Pedab Group AB
Jesper.bartholdson@pedab.se

Roger Ison-Haug
Country Manager, Pedab Norway AS
roger.ison-haug@pedab.no

• Utnevnelser

• distribusjon
  • distribusjonsavtale
  • nyansettelse
  • country manager
  • pedab
  • it
  • ibm

Pedab er din verdiøkende IT-distributør. Vi skaper lønnsomhet og muligheter for våre leverandører og partnere med markedsledende spesialistkompetanse innen utvalgt hard- og software.

Med unik produktekspertise, teknisk support, markedsføringsprogram og finansielle tjenester er vi en nisjedistributør med spisskompetanse. Vi hjelper våre leverandører og partnere å vokse og bli mer lønnsomme. Det gjør vi gjennom å introdusere våre partnere på nye markeder med nye løsninger, og gjennom å tilby høyere kompetanse enn våre konkurrenter.

Vi er ca 100 medarbeidere med kontor i Stockholm, Borås, Helsingfors, København og Oslo som alle fokuserer på å oppfylle løftet med å finne din neste forretningsmulighet – hver dag.

Les mer om Pedab på www.pedab.no

Roger Ison-Haug

Pressekontakt Daglig leder +47 48018914