Pedab er verdiøkende distributør for Attachmate i Norden

Oslo, 13.05.2013

Pedab er utnevnt som verdiøkende distributør for Attachmate i Norden. Pedab er en spesialist i å skape lønnsomhet og muligheter for sine leverandører og partnere med markedsledende spesialistkompetanse innen utvalgt maskin- og programvare.

"Ved å oppnevne Pedab som verdiøkende distributør i Norden (Danmark, Sverige, Finland og Norge) bekrefter Attachmate viktigheten av verdiøkende ekspertise hos våre kanalpartnere", sier Mark Grotenhuis, Sales Director hos Attachmate for Benelux og Norden. "Attachmate har erfaring i den nordiske regionen og ser at deres suksess ofte er drevet av deres kanalpartnere. Pedab har et enestående nettverk  av forretningspartnere som vil hjelpe Attachmate å nå flere kunder. Pedab vil distribuere Host Connectivity produktene, samt Attachmates kjente merkevarer, Reflection og Extra."

"Vårt nettverk av forretningspartnere ber oss om å gi dem de ledende IT-løsninger for sine kunder," sier Lennart Ullén, Sales Director i Pedab. "Attachmate fyller absolutt dette behovet, og gir våre partnere mulighet til å hjelpe sine kunder med de riktige produktene. Attachmate’s løsninger er godt etablert i det nordiske markedet. "

Om Pedab

Pedab er en spesialist i å skape lønnsomhet og muligheter for sine leverandører og partnere med markedsledende spesialistkompetanse innen utvalgt maskin-og programvare. Med unik produktekspertise, teknisk support, markedsføringsprogrammer og finansielle tjenester er vi en nisjedistributør med spisskompetanse. Vi hjelper våre leverandører og partnere å vokse og bli mer lønnsomme. Det gjør vi ved å introdusere våre partnere på nye markeder med nye løsninger, og ved å tilby høyere kompetanse enn konkurrentene.

Pedab er til sammen rundt 100 medarbeidere i Stockholm, Borås, Helsinki, København og Oslo som alle fokuserer på å oppfylle løftet om å finne din neste forretningsmulighet – hver dag.

www.pedab.no

Om Attachmate

I 30 år har Attachmate levert viktig forretningsinformasjon til de riktige brukerne, i de riktige formater, via de riktige komponentene. I dag går Attachmate programvare på 19 millioner stasjonære og mobile enheter, på tvers av bransjer fra finansielle tjenester, helsetjenester, og regjeringen, til detaljhandel, reise og produksjon. Bygd for å integrere eksisterende systemer og nye teknologier, hjelper våre produkter organisasjoner over hele verden sette sine IT-ressurser til å arbeide i nye og meningsfulle måter.

Attachmate er en av de største programvareleverandørene i verden med 40 kontorer i 145 land i verden. Siden oppstarten har Attachmate kjøpt opp flere selskaper for å utvide sin portefølje av maskin- og programvare.

Attachmate er en av 4 forretningsenheter i et privat holdingselskap som kalles The Attachmate Group. De andre 3 forretningsenhetene er Novell, NetIQ, og SUSE.

www.attachmate.com

Pedab Group AB