​ALLE VEIER LEDER TIL LONDON - NORSK MESTER I BEEFEATER MIXLDN KONKURRANSEN KÅRET

ALLE VEIER LEDER TIL LONDON - ODD FJELDSGAARD RASMUSSEN KÅRET TIL NORSK MESTER I BEEFEATER MIXLDN KONKURRANSEN

- Norges fremste bartender sikrer ettertraktede finaleplass for å konkurrere i Beefeater MIXLDN Global Finals i London-

Beefeater, verdens mest prisbelønte gin* har kåret Odd Fjeldsgaard Rasmussen fra Vaskeriet i Bergen som nasjonal mester i den norske 2016 Beefeater MIXLDN Cocktail konkurransen som tok sted 26. september 2016 på Hvaskjer, Oslo.

For sjette år på rad er MIXLDN verdens største og mest prestisjefylte gin cocktail konkurranse og skal være den mest utfordrende hittil, med deltakere fra 32 ulike land fra hele verden. Selv om konkurransen i Norge var hard, imponerte Odd Fjeldsgaard Rasmussen juryen med sin Uncle Monty cocktail. Odd anses for å ha best tolket årets tema rundt ikoniske London filmer med en oppskrift basert på Beefeater og et konsept som perfekt pakket inn byens rike historie på film-fronten.

Som en del av en uforglemmelig fire dagers tur til London, vil Odd Fjeldsgaard Rasmussen delta i en rekke spesialdesignet utfordringer og samtidig teste sine ferdigheter i den globale finalen i februar 2017.

“En av de høyeste standarder for cocktail konkurranser jeg noen gang har dømt. Helt rått.” – sa Sebastian Hamilton-Mudge, Beefeater Global Brand Ambassador og hoveddommer, om den norske finalen.

Vinneren av tittelen Beefeater MIXLDN 2016 Global Bartender Champion vil bli veiledet av eksperter som en del av Beefeater Global Brand Ambassador programmet. Etter grundig trening hos Beefeater: The Home of Gin i London, vil Global Champion representere Beefeater på ulike eksklusive arrangementer i sitt geografiske område og reise til noen av verdens mest prestisjefylte bartender-samlinger, som Moskva Bar Show og Berlin Bar Convent.

Og for første gang noensinne, skal vinneren av årets globale konkurranse ikke bare bli kronet Beefeater MIXLDN Global Champion, men vil også få lage sin egen limited edition Beefeater gin med Master Distiller Desmond Payne på destilleriet i Kennington.

Desmond Payne, Beefeater Master Distiller sa: "Det å ha muligheten til å samarbeide med årets globale vinner er noe vi har ønsket å gjøre i lang tid, noe som gir oss muligheten til å jobbe med en bartender i toppsiktet og lage en gin spesifikt rettet mot cocktail samfunnet. Som et merke som stadig er ute etter å skape noe nytt, er vi alltid på utkikk etter nye ideer og vil unytte enhver mulighet til å investere tiden vår på mennesker som kan hjelpe oss å utfordre grensene og gi en frisk tilnærming - mens vi fortsetter i vårt mål om å skape det ultimate produktet".

For mer informasjon, besøk http://www.beefeatermixldn.com/

-SLUTT-

NOTER

Om Beefeater

Beefeater er verdens mest prisbelønte ginmerke og med sitt destilleri lokalisert i hjertet av London er den med det den eneste historiske dry gin som destilleres i hovedstaden, noe som gjør den til en ekte brennevin av London. Skapt av James Burrough i det 19. århundre, har den ikoniske Beefeateroppskriften vedvart uendret og er i dag voktet av Beefeaters Master Distiller, Desmond Payne, verdens mest erfarne gindestillatør. Elsket av internasjonale bartendere for sin kontinuerlig sterke kvalitet og den klassiske London dry smaken, består Beefeater porteføljen av Beefeater Dry, verdens nest mest solgte gin takket være sin skarpe, rene, velbalanserte smak, Beefeater24, en superpremium gin infusert med japansk og kinesisk te for å skape en særegen, kompleks gin tilpasset den moderne cocktailkulturen, og Beefeater Burrough’s Reserve, en håndlaget, ultrapremium, eikelagret gin som utfordrer det vanlige.

For mer informasjon om konkurransen vennligst kontakt:

Tina Stangnes, Brand Manager
Pernod Ricard Norway