Beefeater Crown Jewel relanseres i et begrenset opplag som et svar på bartendernes etterspørsel

Beefeater, verdens mest prisbelønte ginmerke*, har blåst støv av Beefeater Crown Jewel, en enestående premium gin, elsket av bartendere verden over. Beefeater Crown Jewel relanseres globalt, eksklusivt til HoReCa, i et begrenset opplag, og gir cocktail connaisseurer en ny mulighet til å nyte dette ikoniske brennevinet siden produksjonen ble stanset i 2009.

Beefeater Crown Jewel er kjent som svært cocktailvennlig, med en intens aromatisk palett og en uovertruffen alkoholstyrke på 50% abv. Denne raffinerte ginen bruker samme originale oppskrift som da den først ble lansert i 1993 og produseres kun i små batcher. Beefeater Crown Jewel inkorporerer de ni klassiske ingrediensene fra Beefeater, men med grapefrukt som en ekstra ingrediens, som tilfører ekstra noter av sitrus.

Som en del av Beefeater familien, er Beefeater Crown Jewel dypt forankret i London og byens tradisjoner. Beefeater Crown Jewel hyller legenden om at ravnene i Tower of London må bestå, for å forhindre at Tower of London og monarkiet vil falle. Som en del av det nye flaskedesignet er navnene til de åtte ravnene trykket på flasken som en hyllest til denne historiske fortellingen. Beefeater Crown Jewel flasken kommer også nummerert og med batch nummer.

Master destiller for Beefeater, Desmond Payne, verdens mest erfarne gin destillatør, sier: “Beefeater Crown Jewel er svært populær blant gin connaisseurer og det av god grunn: den fløyelsmyke ginen viser overlegenhet, raffinerte smaksnoter med en delikat sitrusaroma og – aller mest – en høy abv på 50% som holder smakene sammen. Disse egenskapene førte til at Beefeater Crown Jewel vant hjertene til en hær av tilhengere før produktet ble tatt av hyllene. Vi håper nok en gang å inspirere ginentusiaster med en relansering i begrenset opplag.“

J.C. Iglesias, Global Brand Director for Beefeater kommenterer, “Lansert før den store etterspørselen etter superpremium gin, så var Beefeater Crown Jewel forut sin tid. Et uttrykk så populær at den fortjener en gjentakelse. Vi er begeistret som kan tilby Beefeater Crown Jewel eksklusivt til HoReCa, som vil inspirere frem det beste fra bartendere, oppmuntre eksisterende tilhengere og de som enda ikke har opplevet Beefeater Crown Jewel, til å utvikle ikoniske cocktails og for å feire den makeløse kvaliteten på denne ginen. ”

Som en del av relanseringen av Beefeater Crown Jewel, har merket samarbeidet med noen av verdens ledende mixologister for å skape unike serveringer. 1 litersflasken vil bli tilgjengelig eksklusivt i HoReCa fra januar 2016, bortsett fra et svært begrenset antall flasker som skal selges på Beefeater: The Home og Gin besøkssenter.

EPD nummer: 4465316

Veil.pris: 695,-

-SLUTT-

NOTER

Beefeater Crown Jewel smaksnoter

Beefeater Crown Jewel viser overlegene, definerte noter med en delikat sitrusaroma med et hint av grapefrukt.

Ginen er fløyelsmyk i munnen med komplekse, botaniske smaker holdt sammen av en uovertruffen alkoholstyrke på 50%.

Om Beefeater

Beefeater er verdens mest prisbelønte ginmerke og med sitt destilleri lokalisert i hjertet av London er den med det den eneste historiske dry gin som destilleres i hovedstaden, noe som gjør den til en ekte brennevin av London. Skapt av James Burrough i det 19. århundre, har den ikoniske Beefeateroppskriften vedvart uendret og er i dag voktet av Beefeaters Master Distiller, Desmond Payne, verdens mest erfarne gindestillatør. Elsket av internasjonale bartendere for sin kontinuerlig sterke kvalitet og den klassiske London dry smaken, består Beefeater porteføljen av Beefeater Dry, verdens nest mest solgte gin takket være sin skarpe, rene, velbalanserte smak, Beefeater24, en superpremium gin infusert med japansk og kinesisk te for å skape en særegen, kompleks gin tilpasset den moderne cocktailkulturen, og Beefeater Burrough’s Reserve, en håndlaget, ultrapremium, eikelagret gin som utfordrer det vanlige.

Om Pernod Ricard Norway

Pernod Ricard Norway er en av Norges ledende vin- og brennevinsimportører og er datterselskap av franske Pernod Ricard, en av verdens største aktører på vin og brennevin. Pernod Ricard har en sterk portefølje av kjente internasjonale premium merkevarer og opererer i over 80 land i verden. Pernod Ricard Norway har kjente merkenavn som blant annet Absolut, Havana Club, Jameson, Jacob’s Creek, Ballantine’s, Chivas Regal, Beefeater og Martell i sin portefølje.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Richard Düring

Sr. Brand Manager