New Beefeater Zesty Lemon Gin

BEEFEATER ZESTY LEMON TO LAUNCH JUST IN TIME FOR A ZESTY SUMMER!

Livlig sitron på flaske:

Kan fort bli en sommerfavoritt!

Beefeater lanserer nå Zesty Lemon – en gin proppfull av delikat sitrussmak. Aldri har det vært enklere å lage forfriskende, sommerlige drinker!

Norge er blant de første landene i verden som lanserer Beefeater Zesty Lemon. Utgangspunktet for nyheten er den klassiske Beefeater London Dry Gin. Den har alltid bestått av ni frukter og vekster, deriblant sitronskall.

Frisk og balansert

– Sitrus har alltid vært en viktig ingrediens i våre giner. Frukten gir friskhet og balanserer hele smaksbildet. Sitrus passer også perfekt til de klassiske notene av einerbær og den mer jordete smaken av kvann, sier Beefeaters legendariske Master Distiller, Desmond Payne.

Han sier nyheten er inspirert av Burrough’s Lemon Gin, som ble laget på 1950-tallet.

– Vår moderne vri har en friskhet som passer utmerket for dagens kresne gin-elskere: Et hint av sødme i begynnelsen, som etterfølges av energisk sitron i avslutningen, sier Payne.

Nyheten er også en hyllest til grunnleggeren av Beefeater, James Burrough, som alltid plukket ut de ferskeste sitronene fra markedet Covent Garden i London til sine destillater.

– Jeg synes det er veldig spennende å prøve ut nye og spennende smaker. Dessverre inneholder de fleste variantene i markedet kunstige smakstilsetninger. Derfor bruker vi kun naturlige smaker, og tilsetter heller ikke sukker, understreker Payne.

Smaksatt gin vokser

Smaksatt gin er i skuddet som aldri før. Nye varianter lanseres på løpende bånd, og segmentet er ventet å vokse kraftig i årene som kommer.

Mange forbrukere foretrekker nemlig noe mindre smak av einerbær, og et mer friskt og fruktig preg.

– Smaksatt gin i premium-klassen kan vise til to-sifret vekst globalt, og Beefeater leder an utviklingen, sier global merkevaredirektør Murielle Dessenis.

Hun har store forventninger til nyheten:

– Svært mange forbrukere er nysgjerrige og jakter etter nye smaksopplevelser. Sitron er en av de mest populære smakene verden over. Vi tror derfor Beefeater Zesty Lemon vil treffe godt, mener hun.

Beefeater Zesty Lemon er tilgjengelig på Vinmonopolet fra 4. mai.

Smaksnoter:

Duft: Frisk sitron og klassiske noter av einerbær.

Smak: Ren smak av sitron med innslag av fruktsødme. Noter av einerbær og appelsin.

Avslutning: Sitrus og klassisk einerbær.

Forfriskende, gode og enkle oppskrifter med Beefeater Zesty Lemon

Gin & Tonic

5 cl Beefeater Zesty Lemon

Fever-Tree Mediterranean Tonic

1 skive eller twist av sitron

1 kvist timian

Metode:

Bygg ingrediensene i et stort stette-glass med isbiter. Rør forsiktig. Pynt med en skive eller twist av sitron og en timiankvist.

Zesty Spritz

0,5 cl Beefeater Zesty Lemon

2 cl Lillet Blanc

1,5 cl hylleblomst-cordial

Musserende vin eller Fever-Tree Cucumber Tonic

1 sitronskive og mynteblader

Metode:

Bygg de tre første ingrediensene i et vinglass med is. Topp med musserende vin eller tonic. Pynt med sitronskive og mynteblader.

Zesty Negroni

3 cl Beefeater Zesty Lemon

3 cl Lillet Blanc

2,5 cl Suze

0,5 cl Italicus (valgfritt)

Twist av sitron

Metode:

Bygg alle ingrediensene i et rocksglass med is. Rør rundt og pynt med en twist av sitron.

Om Beefeater:

Beefeater er det mest premierte gin-merket i verden. Destilleriet er fortsatt lokalisert i hjertet av London og er den eneste originale, historiske ginen som fortsatt lages i den engelske hovedstaden. Beefeater ble grunnlagt av James Burrough på 1800-tallet. Siden den gang er resepten i all hovedsak uendret. I dag er det Master Distiller Desmond Payne – verdens mest erfarne ginmaker – som overvåker produksjonen.

For ytterligere spørsmål, kontakt Lydia Moore på e-post Lydia.Moore@pernod-ricard.com eller telefon 907 50 845.