HAVANA CLUB DEMONSTRERER DESTILLATØRENES EKSPERTISE MED ‘SELECCIÓN DE MAESTROS’

HAVANA CLUB DEMONSTRERER DESTILLATØRENES EKSPERTISE MED ‘SELECCIÓN DE MAESTROS’

HAVANA CLUB DEMONSTRERER DESTILLATØRENES EKSPERTISE MED ‘Selección
de Maestros’

Havana Club International S.A. bekrefter sin cubanske opprinnelse ved å lansere Havana Club Selección de Maestros. Det nyeste tilskuddet i porteføljen har kun vært tilgjengelig i noen spesielt utvalgte markeder, men er nå endelig tilgjengelig i Norge. Lanseringen av Havana Club Selección de Maestros er et kjærkomment tilskudd av en ultra premium rom.

Havana Club Selección de Maestros er resultatet av et unikt samarbeid mellom seks erfarne Maestros
Roneros, ledet av den kunnskapsrike Don Jose Navarro*.

Havana Club Selección de Maestros er en spesielt utvalgt kvalitetsrom med eksepsjonelle
karakteristikker, blandet og lagret i fat Maestros Roneros selv har valgt ut på bakgrunn av treverkets kraftige og aromatiske potensiale. Den unikt 10 år lagrede Havana Club er tappet direkte fra fatene med 45% alkoholstyrke.

Havana Club Cuban Barrel Proof, nå under navnet Selección de Maestros, er allerede blitt anerkjent som høykvalitets, ultra-premium rom, og er premiert med gullmedalje i tre av verdens mest innflytelsesrike brennevinskonkurranser: San Francisco World Spirits Award, Beverage Testing
Institute’s International Review of Spirits og International Wine and Spirit
Competition.

Marc Beuve-Méry, direktør i Havana Club International S.A., sier: “Som den ledende autentiske cubanske romprodusenten, setter vi tradisjonene til Havana Club ekstremt høyt. Vi er sikre på at Havana Club Selección de Maestros vil revitalisere ultra-premium romkategorien ved å appellere til romconnaisseurer, og vil bygge på suksessen til Havana Club 7 year old i super-premium kategorien.”

Don José Navarro legger til: “Maestros Roneros og jeg er stolte av Havana Club Selección de Maestros, da vi har dedikert mye av vår tid og energi til å sikre en eksepsjonell smak og aroma. Vi er glade for at denne unike Havana Club nå er tilgjengelig for romentusiaster rundt om i verden.”

Flasken er designet for å underbygge kvaliteten og det autentiske ved den enestående Havana Club Selección de Maestros.

Flaskefasongen har elementer som kan minne om Havana Clubs uttrykk i den prestisjetunge Máximo Extra Añejo, og med en klar forskjell fra flaggskipene Havana Club 7 Year Old og Havana Club
3 Year Old.

Flasken er utformet med tykk bunn, luksuriøs inngravering og uthevet merkenavn, og den har naturkork. Havana Club Selección de Maestros leveres i treeske som henviser til cubanske sigarer,
tradisjon og dyktig håndverk.

Øvrig informasjon:

Havana Club Selección de Maestros (70cl).

Veiledende pris: 730NOK.

Vinmonopolets varenummer: 5093801

* Don José Navarro har i snart 40 år dedikert sitt liv til Havna Club. Sammen med hans gruppe på fem Maestros Roneros,  har de alle forpliktet seg til å sikre optimal kvalitet gjennom vår unike produksjons- og lagringsprosess.

Med lidenskap, tålmodighet og presisjon viser Don José sin hengivenhet til den tradisjonelle cubanske romproduksjonen. De fem cubanske Maestros Roneros har gått i lære hos Don José Navarro i minimum 15 år for å lære seg hemmeligheten bak autentisk cubansk rom.

Smaksnotater: Selección de Maestros

• Utseende: Havana Club Selección de Maestros skiller seg ut med en varmt, gyllen
farge med en dyprød glød.

• Aroma: En lett duft av karamell, ristede pekannøtter og krydder som avslører et mer
robust opphav med tobakkaroma og eikepreg.

• Smak: Et rundt og lett førsteinntrykk som leder til en kompleks og fyldig smak av mørk
karamell, kakao, kaffe, søt tobakk og brunt krydder.

• Avslutning: En behagelig røkt eik og krydret finish blandet med karamelliserte frukter, gir en
ekstraordinær balanse.

• Serveres: Havana Club Selección de Maestros nytes best bar eller med is.

Havana Club International S.A.:

Havana Club International S.A. ble etablert i november 1993 av det cubanske selskapet Cuba Ron S.A og det franske selskapet Pernod Ricard Group, med formålet å utvikle merkevaren Havana Club internasjonalt ved hjelp av Pernod Ricards sterke internasjonale distribusjonsnettverk.

Siden 2003 ble Havana Club International S.A. også ansvarlig for lokal distribusjonen av Havana     Club på Cuba, sammen med andre internasjonale merker i Pernod Ricards porteføljen.

I 2007 åpnet Havana Club International S.A. sitt nye destilleri i San José for å møte den økte etterspørselen etter lagret rom.

I 2009 ble Havana Club rangert som nr. 23i “The Impact Top 100 Brands”

Havana Club er det nest største internasjonale rommerket i verden utenfor USA, med et
salg på 3,5 millioner 9-liters kasser. Havana Club eksporteres til 125 land, bortsett fra USA hvor cubanske produkter er utestengt på grunn av importbarrieren.

Internett: www.havana-club.com, www.havana-cultura.com www.havana-mojito.com og www.havana-cocteles.com

For mer informasjon:

Richard Düring

Brand Manager

E-mail: richard.during@pernod-ricard.com

Pernod Ricard Norway er en av Norges ledende vin- og brennevinsimportører og er datterselskap av franske Pernod Ricard, en av verdens største aktører på vin og brennevin. Pernod Ricard har en sterk porteføje av kjente internasjonale premium merkevarer og opererer i over 70 land i verden.

Pernod Ricard Norway har kjente merkenavn som blant annet ABSOLUT, Havana Club, Jameson, Jacob’s Creek, Ballantine’s, Chivas Regal, Beefeater og Martell i sin portefølje.