Martell Cognac feirer 300 års jubileum og annonserer at Diane Kruger blir merkets ambassadør

APRIL 16, 2015 – Paris, Frankrike

Hollywoodskuespillerinne og selvutnevnt Frankofil, Diane Kruger ble i går annonsert som Martell Coganc ambassadør for merkets 300 års jubileum i år.

Martell ble grunnlagt i 1715 da fransk “Art de Vivre” var på sitt høydepunkt, en tidsepoke hvor gastronomi, smaker og håndverk ble hyllet. Som det eldste av de eldste cognachusene vil Martell vise sin hyllest til Fransk Art de Vivre gjennom en rekke initiativer i 2015.

Jubileumsåret vil bli ledet av Diane Kruger som personifiserer selve essensen av moderne fransk Art de Vivre, eleganse og stil, etter å ha utviklet et sterkt forhold til Frankrike gjennom hennes forkjærlighet for teater – en interesse som ble vekket og dyrket i dette landet – og som hun videreutviklet ved Cours Florent, en av Frankrikes mest prestisjefulle private dramaskoler.

I rollen som ambassadør vil Diane lede prosjektet ‘Martell France 300’, et prosjekt som skal hylle 300 personer fra hele verden som er enestående på sitt felt og som det er verdt å legge merke til. Disse har på en unik måte klart å kombinere gastronomi, kunst, mote, mixologi og underholdning på en typisk Fransk Art de Vivre måte i det 20. århundre.

I et forsøk på å gjenskape ønskene til Kong Ludvig XIV for 300 år siden, da han samlet landets kulturelite til sitt slott Versailles, har Martell, inngått et samarbeid med det eldste livsstilsmagasinet i Frankrike, L`Officiel. Sammen skal de finne dagens utgaver fra dagens kulturverden. Prosjektet vil skje i samarbeid mellom Martell og redaksjonen i L`Officiel og Diane vil delta med sin kunnskap og ekspertise om hvordan påvirkning av fransk kultur er rundt om i verden.

Diane Kruger uttalte dette om Martell France 300 prosjektet; «Selv om jeg fortsatt anser Paris som mitt hjem, tilbringer jeg mye tid på reise og jeg er henrykt over å se hvordan den franske livsstilen, eller Fransk Art de Vivre, har blitt en del av den moderne livsstilen rundt om i verden. Jeg har tilbragt mye av mitt liv i Paris, så det er en stor ære og ta del i dette prosjektet, Martell France 300. Vi er på jakt etter 300 talentfulle personer, alle har vist eksepsjonelt talent og ambisjoner på sitt område, samtidig som de er gode ambassadører for den moderne franske Art de Vivre livsstilen. Jeg tror dette prosjektet og denne anerkjennelsen av nytt talent er den perfekte måten for Martell Cognac å feire sitt 300 års jubileum på…. Og jeg er henrykt over å være en del av det».

Den komplette ‘Martell France 300’ listen vil bli annonsert i juni 2015.

-SLUTT-

Notater

MARTELL TRICENTENAIRE LIMITED EDITIONS

Fire nye limited editions har blitt utviklet for å markere 300. års jubileet til Martell. Hver av dem er lagret på eikefat fra et 300 år gammelt tre. Kjellermesteren til Martell, Master, Benoît Fil har gått i dybden i Jean Martell’s originale korrespondanser og basert på disse laget følgende cognacer som en hyllest til grunnleggeren: Martell Premier Voyage*, Martell Cordon Bleu “A Tribute to Martell’s 300 year anniversary”, Martell XO Exclusive Tricentenaire Edition og Martell Assemblage Exclusive of 3 Vintages.

*1 stk Martell Premier Voyage er tilgjengelig for det norske markedet.

HJERTE TIL MARTELL

Martell vil også gjenoppstå hjemme i Cognac, der merket renoverer det historiske området Gâtebourse, den symbolske plasseringen av huset. Området vil bli redesignet for å åpne seg mot byen og for å synliggjøre sin historiske, industrielle og arkitektoniske arv. Parallelt med dette prosjektet vil Martell presentere en innovativ utstilling med City of Cognac og Cognac Patrimoine foreningen. Utstillingen vil pågå fra september 2015 i Cognac Museet for kunst og historie og utstillingen "Martell dans la Cité" (Martell i byen) vil være en hyllest til Martell familien og virkningen av cognac husene i byen Cognac.

MARTELL COGNAC

Arven fra Martell dateres tilbake til det 17. århundre da Jean Martell, med opprinnelse fra Jersey, grunnla selskapet i 1715, noe som gjør Martell det eldste av de store cognachusene. Siden 1715 har Martell produsert, eksportert og markedsført cognacen som er anerkjent for sin kvalitet over hele verden. Martell kan oppsummeres med 3 ord; eleganse, kompleksitet og balanse. Martell ble grunnlagt i 1715 da fransk “Art de Vivre” var på sitt høydepunkt, en tidsepoke hvor gastronomi, smaker og håndverk ble hyllet og elsket med stil. Med bakgrunn fra dette ble eleganse, kompleksitet og balanse de tre pilarene til Martell og er de tre hovedområdene som fortsatt står sterkest i Martells visjon den dag i dag. Porteføljen i dag består av VS, VSOP, Noblige, Cordon Bleu, XO, Caractere*, Distinction*, Creation, Chanteloup Perspective, Chanteloup Creation, Cohiba*, L’or de Jean Martell, Millesimes 1971*.

*Ikke tilgjengelig i Norge.

For bilder og mediarelatert materiell, vennligst besøk vårt Martell presserom: www.digitalpressroom.martell.com

Website: www.martell.com

YouTube: youtube.com/martell