Absolut Cocktails Espresso Martini - Landscape

Norgespremiere: Nå er Absolut Espresso Martini i boks!

Espresso Martini går sin seiersgang verden over, og er ifølge Drinks International den fjerde mestselgende cocktailen globalt. Nå lanserer Absolut sin egen versjon på Vinmonopolet – ferdig mikset på praktisk boks med pantemerke.

Markedet for ferdigblandede drinker tok helt av under pandemien. Mange av oss savnet å kunne bestille favorittcocktailen på bar, og de ferdigblandede drinkene gjorde det enkelt å nyte den hjemme.

Etter at samfunnet åpnet opp igjen, har såkalte RTD (Ready To Drink) bare fortsatt å vokse i popularitet. Å nyte en profesjonelt ferdigblandet drink har blitt en selvsagt del av det å kose seg hjemme.

Samtidig har kategorien endret seg betydelig de siste årene, ved at stadig flere premium-merker innen brennevin har lansert klassiske long drinks og cocktails av høy kvalitet.

Vant anbudskonkurranse

En av de mest populære drinkene er som nevnt Espresso Martini. Over 800 millioner videovisninger av drinken på Tik-Tok sier sitt.

Hittil har det imidlertid ikke vært noen skikkelig ferdigblandet Espresso Martini på det norske markedet. Vinmonopolet utlyste derfor en anbudskonkurranse på nettopp denne cocktailen. Og Absolut gikk seirende ut.

Førsteplassen i anbudskonkurransen betyr at det svenske vodkamerket entrer en ny kategori hos Vinmonopolet. Fra 1. november blir Absolut Espresso Martini tilgjengelig i basisutvalget i nesten 250 Vinmonopol-butikker over hele landet.

Høy kvalitet

Espresso Martini har vært svært populær i Norge i flere år. Det er kanskje ikke så rart når vi vet at nordmenn drikker nest mest kaffe i verden, bare slått av Finland. Men å lage en Espresso Martini krever en shaker, og det er ikke noe alle har hjemme. En ferdigblandet Espresso Martini gjør det derimot mulig for alle å nyte cocktailen hjemme, sier markedssjef Khaled Kortas i Pernod Ricard Norway.

Nyheten, som er tappet på 20 cl boks, inneholder Absolut vodka, kaffe av høy kvalitet og bare naturlige ingredienser.

Absolut Espresso Martini har en frisk og autentisk smak av espresso med subtile noter av hasselnøtt, sjokolade og vanilje. Ettersmaken er balansert, myk og kremet med en lett bitterhet.

Silkemyk og skum på toppen

I boksen er det en nitrogen-kule som sørger for silkemyk munnfølelse og skum på toppen av drinken – akkurat som på en sofistikert bar.

Her får du en skikkelig cocktailopplevelse i et praktisk format. Avkjøl, hell over i et cocktailglass og pynt med en kaffebønne – enklere blir det ikke, sier Kortas.

Absolut Espresso Martini inneholder 5 prosent alkohol, noe som betyr at alle over 18 år kan kjøpe produktet.

Nyheten blir også tilgjengelig i serveringsbransjen. Ifølge Kortas er det allerede stor interesse for Absolut Espresso Martini blant barer og restauranter.

Absolut Cocktails Espresso Martini 20cl

Duft: Noter av kaffe og sjokolade.

Smak: Fersk espressokaffe med subtile noter av hasselnøtt, sjokolade og søt vanilje.

Farge: Mørk.

For ytterligere informasjon, kontakt markedssjef Khaled Kortas på epost khaled.kortas@pernod-ricard.comeller telefon 481 86 791.