San Pedro valgt til årets vingård av Wine Enthusiast

San Pedro valgt til årets vingård av Wine Enthusiast

New world winery of the year

Viña San Pedro er svært glade for å kunngjøre at det prestisjetunge amerikanske vinmagasinet Wine Enthusiast, har valgt dem som New World Winery of the Year i den tolvte versjonen av deres Wine Stars Awards. “Denne store utmerkelsen tildeles San Pedro grunnet deres dyktighet i alle ledd”, forteller juryen, “både når det gjelder å produsere førsteklasses viner og mer kommersielle viner, samt markedsføringen av disse vinene”. Bestselgeren Gato Negro selges i nesten hundre land og har flere år på rad blitt kåret til et såkalt Hot Brand i USA. Ikon-viner son Kankana del Elqui og Cabo de Hornos produseres i små volumer og selges ut i løpet av få dager i landene som er heldige og får tildelt kvoter av disse vinene. I tillegg gjør San Pedro mye for å utvikle og markedsføre viner fra nye områder i Chile, som Elqui-dalen. Alt dette har de oppnådd samtidig som de har fokus på bærekraftig drift gjennom sitt “360degrees sustainability”-prosjekt.

Alle gode ting er tre

San Pedro vant prisen i knivskarp konkurranse med andre kvalitetsprodusenter fra den nye verden, som argentinske Bodega Norton, sørafrikanske De Toren, kanadiske Mission Hill og sist, men ikke minst, australske Penfolds. “Dette var tredje nominasjonen på rad for San Pedro”, forteller vinmaker Gonzalo Castro, “så denne gangen er vi virkelig stolte og glade for at vi nådde helt opp. Det er en stor annerkjennelse av arbeidet vi gjør hver dag i vinmarkene og i kjellerne over hele Chile”, sier han videre. “Dette er en viktig milepæl i vingårdens historie”, konkluderer han, “men arbeidet med å øke kvaliteten i alle ledd hos oss, det vil bare fortsette.” Wine Enthusiast har i løpet av de siste 20 årene blitt et av de mest respekterte og siterte vinpublikasjonene i verden. Hele den globale vin-verden følger deres meninger, spesielt i forhold til resultater og anmeldelser. Magasinet når 685 000 lesere per utgave over hele verden.

For mer informasjon kontakt Marianne Ekfelt Johansen

Pernod Ricard Norway er en av Norges ledende vin- og brennevinsimportører og er datterselskap av franske Pernod Ricard, en av verdens største aktører på vin og brennevin. Pernod Ricard har en sterk porteføje av kjente internasjonale premium merkevarer og opererer i over 70 land i verden.

Pernod Ricard Norway har kjente merkenavn som blant annet ABSOLUT, Havana Club, Jameson, Jacob’s Creek, Ballantine’s, Chivas Regal, Beefeater og Martell i sin portefølje.