Ny leder på plass i Stavanger

Stine Flø Riksheim tar over som leder for Stavanger kontoret vårt fra og med 1. januar. Etter å ha jobbet i snart 9 år hos oss, så var Stine en opplagt kandidat til denne stillingen.

Stine har mange års erfaring med arbeidsmarked- og rådgivningsarbeid, og har de senere år spesialisert seg innenfor rekruttering og omstilling. Hun har en Bachelorgrad i Personalledelse fra Universitetet i Stavanger, og 2 årig Marked og økonomiutdanning fra Handelshøyskolen BI. Hun er viden kjent for å levere god kvalitet til våre kunder. Hun inngår i ledergruppen i Sør-Vest og utvidet ledergruppe Norge, og rapporterer til divisjonsdirektør for Sør-Vest.

Gunnar B. Gunnarsson, som har ledet Stavanger kontoret siden 2008 har siden 2012 hatt to leder-roller i selskapet. Han vil naturligvis fortsette med fullt engasjement i selskapet som divisjonsdirektør Sør-Vest, og får gleden av å endelig kunne konsentrere seg om en jobb om gangen. Med den kraftige veksten vi har oppnådd og en virksomhet som stadig er i endring, så er det nå både riktig og nødvendig å sette Stine i førersetet i Stavanger. Virksomheten i Sør-Vest er i såpass sterk utvikling at den fortjener fullt fokus, og det samme gjør Stavanger kontoret vårt.

«Selv om det delvis er vemodig og følelsesladet å gi stafettpinnen videre på en etappe som har vært enormt givende og en avdeling jeg har et spesielt eierskap til, så føles dette riktig. Det er viktig å tørre å gjøre endringer, selv om resultater og vekst har vært enestående. Står man stille og ikke omstiller virksomheten i takt med utviklingen både internt og ekstern, så blir du forbigått, sånn er det. Jeg gleder meg til å se Stine og gjengen slå gamle rekorder og jeg vil helt klart fortsette å involvere meg både med kunder og kandidater lokalt for å bidra til dette. Jeg er veldig stolt over at vi har såpass talentfulle og kompetente mennesker i organisasjonen at vi kan få på plass interne arvtakere til lederverv på en av våre største avdelinger i Personalhuset» sier Gunnar B. Gunnarsson, som fortsatt blir å finne på kontoret.

Stavanger kontoret vil fortsatt levere de samme tjenestene til våre kunder, og endringen skal utelukkende merkes til det bedre for våre kandidater og kunder.

Vi stilte Stine to spørsmål av ren nysgjerrighet.

Hvorfor ønsket du denne utfordringen?

-Etter mange år i bransjen som utøvende rådgiver så følte jeg meg moden for nye utfordringer. Jeg har verdens beste arbeidsplass, med mine gode kollegaer og leder. Det å få lov til å utfolde meg med større utfordringer, samtidig som jeg får beholde det miljøet jeg trives så godt i, gjorde valget enkelt. Selv om Stavanger kontoret har prestert meget bra, så er det fortsatt mye potensial i både gjengen og markedet vi fortsatt kan ta ut. Jeg kjenner både kundene, markedet og avdelingen. Dette gir meg et fortrinn når jeg skal inn i ny rolle og jeg gleder meg til å knuse gamle «Gunnarsson-rekorder»😉

Hvordan vil de ansatte, kunder og kandidater merke endringen med deg som leder?

-De ansatte vil få en leder som fortsetter å bygge opp under det unike gode arbeidsmiljøet vi har her på kontoret. Motivasjon og arbeidsglede er de beste byggeklosser, disse skal ivaretakes. Å skape rom for god takhøyde, godt samarbeid mot felles mål, engasjement og ansvarsfølelse er noen av mine fokusområder. Jeg har også et stort fokus på kunnskapsdeling, der vil jeg være tilstede og bidra, også gjennom egne rekrutteringsprosesser.

Humoren og historefortellingene fra meg vil dessverre bli den samme, men jobber mot at den gjør seg godt også i denne rollen 😉

Jeg skal fortsatt jobbe med mitt fagområde rekruttering, og det betyr mye at jeg får være med å bidra til en positiv endring og verdiskapning ute hos våre kunder. Ivaretagelse av både kunde og kandidat er avgjørende, og det skal til enhver tid være trivelig å komme innom oss for både kunder og kandidater –kanskje vi har en historie å fortelle!

Ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål, behov eller bare ønsker en prat om arbeidsmarkedet, rekruttering av nye medarbeidere eller er på utkikk etter ny jobb.

stine.riksheim@personalhuset-sg.com / tlf: 98295179

gunnar.gunnarsson@personalhuset-sg.com/ tlf: 9829517