Pressemelding -

Til alle dere som lurer på hvor de kvinnelige lederne er, vi har ikke problemer med å finne dem!

Debatten og spørsmålet om «Hvorfor blir ikke kvinner toppledere?» vil fortsette en god stund frem i tid. Det er mye forskning innen dette feltet og meningene er mange, men tall fra 2017 viser at 38 % av lederne i norske bedrifter er kvinner og trenden er klart stigende. Vi i Otiga gruppen har troen på flere kvinnelige ledere og vårt nyeste tilskudd i staben er vår landssjef for Personalhuset Norge. Vi er stolte av å kunne vise til at tre av våre fire landssjefer i Personalhuset Norden er kvinner.

Christel Langebrekke er ansatt som landssjef for Personalhuset Norge. Hun har 13 års erfaring fra rekruttering- og bemanningsbransjen. Hun har blant annet ledet og bygget opp divisjon pedagogisk i Adecco, vært avdelingsleder for Transport & Logistikk, samt vært leder for divisjon Helse, og er nå klar for rollen som landssjef for Norge.

Vi stilte Christel to spørsmål, slik vi gjør med alle våre nyansatte.

Hvorfor valgte du Personalhuset?

Først og fremst Personalhusets mål om å være det mest synlige og innovative rekrutterings- og bemanningsselskapet i bransjen! Jeg kommer fra et globalt selskap - så det å få muligheten til å jobbe for et norsk eid selskap med store ambisjoner og de fordelene det gir er utrolig spennende. Og sist, men ikke minst, så brenner jeg for bransjen vår; det samfunnsansvaret vi har gjennom å gi mennesker muligheter gir meg en utrolig mening i å gå på jobb hver dag.

Hvordan ser du for deg din rolle i selskapet?

Jeg ønsker å være en synlig og involverende leder! Vår målsetning handler om å være synlig – det gjelder også for meg!

Jeg bryr meg om de ansatte og det er alle mine fantastiske kolleger som driver meg i hverdagen. Jeg tror at nøkkelen for å oppnå fantastiske ting sammen, er å se hver enkelt ansatt og legge til rette for at de kan nå sitt fulle potensiale.

• Arbeidsliv

Personalhuset Staffing Group er et av Nordens største og ledende rekrutterings- og bemanningsselskaper. Vi har stor geografisk spredning, og uansett hvor du møter oss vil samme høye kvalitet og entusiasme prege våre tjenester.

Christel Langebrekke

Pressekontakt Country Manager Personalhuset Norge 45 42 01 81