De første seks månedene en suksess for Pincho nation i Lahti

De første seks månedene en suksess for Pincho Nation i Lahti

I midten av august i fjor åpnet den svenske restaurantkjeden en ny avdeling i Lahti i Finland. Seks måneder senere er suksessen et faktum. Pincho Nation har med sitt sirkus-inspirerte konsept, retter i tapasstørrelse og fargerike drinker vært et veldig velkomment tillegg til restaurantene i Lahti. I dag er det en av byens mest besøkte restauranter i helgene.

Når Pincho Nation planlagt å etablere seg i Lahti var utfallet noe usikker. Merkevaren var ukjent for mange og bruken av en app for å plassere bestillingen virket litt skummelt for mange potensielle gjester. Men da restauranten åpnet i august 2021 var suksessen umiddelbar og folk i Lahti folk gikk fra å være litt nølende til veldig spent.

- Forventningene våre ble mer enn innfridd, vi ble helt overrasket av hvor ivrige gjestene var etter å prøve vårt nye konsept. Og de elsket det! Under åpningskvelden postet gjestene våre flere historier på sosiale medier enn noen hadde opplevd i kjedens historie, sier Helena Vahteri, Area Manager for Pincho Nation i Finland.

Før åpningen av Pincho Nation i Lahti ble sosiale medier brukt for å gjøre folk oppmerksomme på den nye restauranten og fremtidige gjester fikk tilbud om å registrere seg på en VIP-liste. Det ble også delt ut smaksprøver av mat og drikke på Headlland, som er en lokal musikkfestival. De inviterte også folk fra lokale bedrifter og andre restauranter. Mottakelsen var overveldende.

– De første par ukene var vi fullbooket, selv på hverdager som ikke er vanlig i Finland. Deretter bremset det litt ned, delvis på grunn av pandemien, men i helgene er vi nok den mest besøkte restauranten i Lahti, sier Helena.

Lørdag kveld er det i hovedsak vennegjenger, både menn og kvinner, som møtes for å ha en god stund på restauranten.

- Gjestene våre nyter virkelig den avslappede, inkluderende og gode atmosfæren på Pincho Nation. De liker vårt utvalg av mat og er overrasket over våre fargerike godteridrikker, sier Helena.

Tvilen om appen har blitt erstattet med takknemlighet for morsom teknologi som kan tilby en mer tilpasset gjesteopplevelse og som muliggjør mer personlig service fra personalet.

- På Pincho Nation ønsker vi at våre ansatte skal vise personlighet, lage god stemning i restauranten og ha det gøy på jobben! Det er slik vi skaper vår suksess i 100% Pincho Nation-stil, sier Helena.

Fun Sharing Appetizers

Pincho Nation kombinerer nyskapende matopplevelser med en unik og engasjerende atmosfære. Gjennom sitt varierte tilbud av fargerike cocktails og globale tapasretter, tilbyr kjeden en moderne og sømløs spiseopplevelse med bestilling og betaling via en dedikert app. Etablert i Sverige i 2012 og introdusert i Norge i 2017, har Pincho Nation raskt vokst til å omfatte rundt 80 restauranter i Norden.

Kristian IV's gate 4, Oslo