De 5 mest trendy inneplantene i 2019

De 5 mest trendy inneplantene i 2019

Nå lanserer Plantasjen de 5 mest trendy inneplantene for 2019.

1. Slørasparagus (Asparagus falcatus)
En plante som er i vinden og øker mer og mer i popularitet. Den er lettstelt og kan stå i vindu uten direkte sollys. Du kan også sette den ut om sommeren. Slørasparagus dyrkes for bladenes skyld, og kan få små blomster eller røde bær om våren.

2. Harefotbregne (Phlebodium aureum)
En meget lettstelt bregne med krypende jordstammer som trives i de fleste forhold, både i sol og skygge. Vil ha passe med vann.

3. Bajonettpalme (Sansevieria Trifasciata)
Bajonettpalme er en meget lettstelt plante som stammer fra ørkenmiljøer, noe som gjør at den tåler det meste. Den vokser sakte og trenger ikke mye vann da bladene samler vannet.

4. Alocasia ‘Zebrina’
Denne tøffe planten med sine sebramønstrede stilker og store, pilformede blader krever litt mer omsorg. Trives best i et lyst vindu uten direkte sollys. Den vil helst ha høy luftfuktighet, så gi gjerne hele planten en oppfriskende dusj nå og da.

5. Gummifiken (Ficus robusta)
En klassisk 70-tallsplante med store blader som vil ha mye lys og krever lite stell. Vil gjerne dusjes med jevne mellomrom. Finnes i ulike størrelser.

Plantasjen er det ledende varemerket for planter i Norden. Med våre over 120 butikker i ulike formater og et voksende antall mindre butikker nærmere befolkningen i Norge, Sverige og Finland fortsetter vi å jobbe for målet vårt: å berike folks liv med planter. Plantasjen har inntekter på over 3,5 milliarder NOK per år og 1000 ansatte som er levende opptatt av planter. Fra 2016 har Plantasjen vært eid av investeringsselskapet Ratos, som er notert ved Stockholm-børsen Nasdaq. I 2017 hjalp vi anslagsvis 13 millioner kunder til å få et bedre liv med planter.