FINN DIN HAGESTIL: «En verden av hager» består av seks hagestiler. Her er den romantiske stilen vist fram. I Plantasjens butikker vil det framover være utstilt ulike hagestiler.

Plantasjen lanserer nytt hagekonsept som hjelper deg å finne din hagestil

Nå som våren er på vei, våkner drømmene om en vakker hage til livet. I forkant av vårsesongen introduserer Plantasjen et nytt hagekonsept som skal gjøre det enklere for deg å realisere din egen visjon for uteområdet.

Konseptet «En verden av hager» består av seks ulike hagestiler som spenner fra solfylt middelhavsstemning til mer minimalistiske, skandinaviske hager. Hver stil består av en sammensetning av planter, utemøbler og dekor som skal gjøre det enklere å skape en gjennomført hage.

– Vi ønsker å tilby en verden av inspirerende hager som kan forenkle det å skape drømmehagen for alle, uavhengig om du har en klar visjon for din hage eller nettopp har startet å planlegge, sier Julia Romberg-Stenersen, Category Director Dry Goods i Plantasjen.

En grundig kartlegging av kundepreferanser og trender i omverdenen danner grunnlaget for det nye konseptet med ulike hagestiler. Plantasjen ønsker å hjelpe nordmenn med å ta bærekraftige valg for hagen over tid og finne sin hagestil.

– Med «En verden av hager» ønsker vi å gi veiledning som ikke bare er inspirerende og bærekraftig, men som fremfor alt hjelper kundene med å følge planen sin over tid for å skape deres egen oase, fortsetter Romberg-Stenersen.

«En verden av hager» er en respons på trenden med å se hagen og uterommet som en forlengelse av hjemmet. Innredningstrender kan man enkelt tilpasse seg med relativt små midler, som å kjøpe en ny pute eller male veggen i en ny trendfarge. Hager derimot, krever mer langsiktig planlegging og engasjement over tid.

– Hvis du brukte tre uker av sommerferien din i fjor på å bygge en pergola, plante en ny hekk i hagen, eller du har tatt vare på et stort sitrustre gjennom vinteren, så skrinlegger du ikke det nå og begynner på nytt neste vår. Bygg heller videre på det du har, avslutter Romberg-Stenersen.

Bli inspirert og bli bedre kjent med «En verden av hager» i våre butikker og på plantasjen.no.

«En verden av hager» består av seks hagestiler:

Middelhavet – en følelse av solfylt kystlandskap med varme, dempede farger og robuste, solkjære planter som lavendel og oliventrær. Nøkkelelementer inkluderer terrakottapotter og utekjøkken, perfekt for rekreasjon og sosialt samsvar.

Romantikk – duftende blomster og eventyrlig atmosfære med et overflod av blomstrende planter som hortensiaer og roser. Fargerike blomsterbed og drivhus er sentrale elementer i denne frodige hagen.

Klassisk – kjennetegnes av minimalisme og rene linjer. Tradisjonelt skandinavisk arv med rotting og naturlig tre, og en fargepalett av hvitt, blått, rosa og rødt. Et velorganisert miljø med matchende møbler og dekor, som tilbyr enkel vedlikehold.

Nordisk – en ytterligere forenkling med fokus på funksjonalitet. Minimalistisk med en begrenset fargepalett, og materialer som tre og aluminium. Et sted for avslapning og lek, der enkelhet og lite vedlikehold er i fokus.

Japandi – en fusjon mellom japansk og skandinavisk design med naturlige farger og materialer som skaper et avslappende miljø. Japanske kirsebærtrær, bambus og dekorative elementer som fontener bidrar til dette.

Jordnær – fokus på miljøvennlige valg med spiselige planter og bievennlige blomster. Oppmuntrer til bruk av lokale planter og organisk skadedyrbekjempelse for en funksjonell hage i harmoni med naturen.