Stine omkranset av tradisjonsrike juleblomster og planter hos blomsterhandler Rosengren. Bilde: Nordisk film

Plantasjen sprer blomsterglede i "Den første julen i Skomakergata"

Plantasjen er stolt samarbeidspartner for årets store julefilm "Den første julen i Skomakergata".

Filmen tar seeren med tilbake til den magiske atmosfæren i den klassiske julekalenderen "Jul i Skomakergata". For alle som husker den nostalgiske serien, vil dette være en herlig gjenforening med gamle venner, og for de yngre blir det en spennende introduksjon til juletradisjoner fra fortiden.

– Vi er glade for å ha vært en del av årets store julefilm 'Den første julen i Skomakergata'. Det var flott å kunne vise at planter og trær kan være med på å skape den rette stemningen i filmen. Og forhåpentligvis vil filmen skape den samme følelsen av glede og engasjement hos publikum som den har gjort for oss under hele prosessen, sier Vibeke Næss, markedssjef i Plantasjen.

Kinopremiere i november

Premieren er 10. november, og denne gangen blir vi kjent med skomaker Andersen som denne gang portretteres av Kåre Conradi. I tillegg til skomakeren møter vi kjente ansikter som politimester Klinke, bakermester Snipp, Stine, Jørgen og blomsterhandler Rosengren, som selvfølgelig har med seg frodige og tradisjonsrike juleblomster og planter fra Plantasjen.

– Sammen med Plantasjen har vi skapt julemagi i 'Den første julen i Skomakergata'. Filmen bugner av fargerike planter, noe som virkelig har satt prikken over i-en, og gitt filmen den varmen og julestemningen vi ønsket. Vi er svært takknemlige for dette samarbeidet, og gleder oss til å dele denne hjertevarme historien med publikum, sier filmens produsent Sigurd Mikal Karoliussen i Nordisk Film.

For de av oss som er barn av forrige århundre, vekkes gode minner til liv, mens nye generasjoner får sjansen til å oppleve den tidløse sjarmen til denne hjertevarme historien. Så ta turen innom kinoen fra 10. november og få med deg den unike julestemningen og magien i årets store julefilm “Den første julen i Skomakergata”!

Om filmen:
Det er første jul etter krigen, og Stine (9) kommer alene med toget til Skomakergata. Her søker hun ly hos Skomaker Andersen, som viser seg å være en gretten surpomp som trives best alene. Møtet mellom de to skal forandre livene deres for alltid. Den Første Julen i Skomakergata forteller historien om hvordan en liten jente på rømmen, får Jens Petrus Andersen til å innse at livet er best når man kan dele det med de man er glad i.