Ta naturen inn på badet

– Hent gamle krukker i kjelleren, eller gå på skattejakt i mormors gamle saker, for å se om du kan finne glass og andre ting for gjenbruk, anbefaler Therese Skolum, distriktssjef og stylist i Porsgrunns showroom for bad. Her har hun pyntet og stylet baderomstutstillingen naturlig til jul.

Rustikt og nyperødt
– Gamle syltetøyglass gjør seg som pynt, gjerne med en kvist med nyper, tipser Therese.
Elegante og hvite flater i porselen og ellers rene og delikate bad kan enkelt pyntes til jul med retro og naturlige detaljer.
– Rustikke krukker i kobber og keramikk, eller flasker i glass kan også bli flotte lysestaker. Prøv deg fram!

Naturlige detaljer
Therese har flere tips til hvordan du enkelt tar naturen inn på badet.
– Gå ut i skogen og finn kvister eller små grantrespirer som kan settes i en krukke. Ta med en trestokk og legg over badekaret for å sette baderomsprodukter på. Eller pynt en stabel med håndklær med dekorative kongler, foreslår Therese.

Få hyttefølelsen hjemme
Naturen har mange flotte fargenyanser av brunt og grått som hører hjemme i dagens trend- og fargebilde, med treverk og bark, i kombinasjon med blader, mose og lyng. Det gir litt av hyttefølelsen hjemme, slik mange ønsker seg akkurat nå. Til jul hører naturens ingredienser naturlig hjemme.