Solan og Nabonissen på julefrimerker

Solan og Nabonissen på julefrimerker

Kjell Aukrust figurer Solan Gundersen og Nabonissen er motiver på årets julefrimerker fra Posten. Det er spesielt Solan fornøyd med.

- Dette var på tide. Det har irritert meg i 25 år at Ludvig kom på frimerke i 1988, og at jeg ikke gjorde det. Nå har Posten ryddet opp i denne uretten, sa Solan Gundersen da han avduket frimerket av seg selv torsdag 7. november.

Avdukingen skjedde selvfølgelig på Gundersens stamsted Theatercafeen. Så vidt vites unngikk han imidlertid å bli kastet ut denne gangen.

Julefrimerker fr a Posten har vært en tradisjon siden 1971. Årets frimerker er i salg fra mandag 11. november, og er beregnet på vanlige kort og brev under 20 gram.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk i Norden. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende salgsnettet med over 1400 salgssteder i Norge. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden og består av forretningsområder med ulik spisskompetanse.