Göteborg Energi AB - Powel vinner offentlig anbud i Sverige

Göteborg Energi AB - Powel vinner offentlig anbud i Sverige

I mai 2018 vant Powel en offentlig konkurranse utlyst av Göteborg Energi AB. Kontrakten omfatter innsamlingssystem for måleverdier for fjernvarme, samtlige kategori 2-5 målere på el og et mindre antall kategori 1 el-målere, vann, fjernkjøling og gass.

Avtalen er på fem år med mulighet for ytterligere tre år og omfatter innføringsprosjekt, system samt support og vedlikehold. Powel ser fram til et tett samarbeid med Göteborg Energi AB.

Powel skal levere moduler fra Avance porteføljen, Avance Collection Manager (ACM), som gjør det mulig å samle inn, strukturere og eksportere data fra smarte målere på en rasjonell og enkel måte. ACM kan samle inn data fra strøm-, fjernvarme-, fjernkjøling-, vann- og gassmålere og så videre.

Powel ACM har ulike adaptere og støtte for flere ulike måleløsninger og er ikke avhengig av noen enkelt leverandør målerleverandør. Adapteren i arkitekturen benyttes for logisk tilpasning mellom innsamlingssystem og spesifikke målere, noe som innebærer at ny teknologi enkelt kan legges til. Det finnes omtrent 60 adaptere for en rekke ulike typer målere til Powel ACM.

Powel ACM systemet består av moduler med uavhengige delsystem som kan konfigureres for ulike funksjoner, noe som gir en høy grad av fleksibilitet når det gjelder framtidige oppdateringer og vedlikehold. ACM inngår i en portefølje med flere ulike løsninger/moduler.